ҰБТ - №2 Мыңбұлақ орта мектебі http://2-mynbulak.mektebi.kz/ ru ҰБТ - №2 Мыңбұлақ орта мектебі DataLife Engine 2018/2019 оқу жылында оқушылардың тест нәтижелері http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/194-2018-2019-o0u-zhylynda-oushylardy-test-ntizheler.html http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/194-2018-2019-o0u-zhylynda-oushylardy-test-ntizheler.html №Оқушының аты-жөніҚазақстан тарихыМатематикалық сауаттылықОқу сауаттылығытаңдау пәніжалпы бал1 пәнбал2 пән бал1Жарылқасын Сабина161519ДЖ тарихы20Ағылшын19892Байғабыл Аяулым151715Биология37Химия361203Жұмабек Ақбота201619Ағылшын39ДЖ тарихы351244Жолдасбек Маржан181817Биология20Химия361095Қаныбек Арайлым101118Математика12Физика17686Қуатбек Аяжан171920Биология38Химия391337Мақұлбек Назерке201820География39Математика351328Құлтаева Аяжан171318Биология27Химия351129Нағашбек Диана181516Биология31Химия3611110Нұрболатұлы Шыңғыс181019Биология34Химия3011111Рахматуллаев Ернур9611Математика4Физика43912Спабекова Саида161920Химия32Биология3211913Тоқтасын Нұртілеу754Математика1Физика183514Шымырбай Аружан171719Ағылшын36ДЖ тарихы2511415Асубай Ақарыс171417ДЖ тарихы34Адам3311516Сейтжан Нұрдәулет13109ДЖ тарихы30Адам299117Сейтжан Назым141517Биология37География3311918Әділ Айдана201920Математика38Физика2812519Баймахан Дулат8911Математика5Физика235620Дауан Жұлдыз151916Ағылшын22ДЖ тарихы2510821Дархан Сымбат161817Биология33Химия3311722Қуандық Рауан181915Биология30Химия2811023Құралбай Әдемі101511Биология23Химия319324Құрал Алтынай6818Ағылшын23ДЖ тарихы86325Ораз Әңкәр512Биология5Химия51826Сырғабай Асылжан202017Физика32Математика3812727Тлеумурат Ақерке201618Физика33Математика3712528Мырзан Дина161718Математика33География3712129Тлеубаева Жанат181718Биология35Химия3712530Молдабек Балжан182019Биология38Химия3513131Әлжан Үміт191720Биология35Химия3913032Жолшай Ақерке201718География38Ағылшын3713033Жақып Нұрбек181920География38Математика3412934Кемелбек Аружан141415Биология34География78735Балабек Дінмухамед191820Математика37Физика31125
Орташа15,514,915,7



104,5]]>
№Оқушының аты-жөніҚазақстан тарихыМатематикалық сауаттылықОқу сауаттылығытаңдау пәніжалпы бал1 пәнбал2 пән бал1Жарылқасын Сабина161519ДЖ тарихы20Ағылшын19892Байғабыл Аяулым151715Биология37Химия361203Жұмабек Ақбота201619Ағылшын39ДЖ тарихы351244Жолдасбек Маржан181817Биология20Химия361095Қаныбек Арайлым101118Математика12Физика17686Қуатбек Аяжан171920Биология38Химия391337Мақұлбек Назерке201820География39Математика351328Құлтаева Аяжан171318Биология27Химия351129Нағашбек Диана181516Биология31Химия3611110Нұрболатұлы Шыңғыс181019Биология34Химия3011111Рахматуллаев Ернур9611Математика4Физика43912Спабекова Саида161920Химия32Биология3211913Тоқтасын Нұртілеу754Математика1Физика183514Шымырбай Аружан171719Ағылшын36ДЖ тарихы2511415Асубай Ақарыс171417ДЖ тарихы34Адам3311516Сейтжан Нұрдәулет13109ДЖ тарихы30Адам299117Сейтжан Назым141517Биология37География3311918Әділ Айдана201920Математика38Физика2812519Баймахан Дулат8911Математика5Физика235620Дауан Жұлдыз151916Ағылшын22ДЖ тарихы2510821Дархан Сымбат161817Биология33Химия3311722Қуандық Рауан181915Биология30Химия2811023Құралбай Әдемі101511Биология23Химия319324Құрал Алтынай6818Ағылшын23ДЖ тарихы86325Ораз Әңкәр512Биология5Химия51826Сырғабай Асылжан202017Физика32Математика3812727Тлеумурат Ақерке201618Физика33Математика3712528Мырзан Дина161718Математика33География3712129Тлеубаева Жанат181718Биология35Химия3712530Молдабек Балжан182019Биология38Химия3513131Әлжан Үміт191720Биология35Химия3913032Жолшай Ақерке201718География38Ағылшын3713033Жақып Нұрбек181920География38Математика3412934Кемелбек Аружан141415Биология34География78735Балабек Дінмухамед191820Математика37Физика31125
Орташа15,514,915,7



104,5]]>
admin Tue, 25 Jun 2019 20:10:48 +0600
Ата-аналар комитетінің 2016-2017 оқу жылына арналған жоспары http://2-mynbulak.mektebi.kz/oushylara/bt/9-ata-analar-komitetn-2016-2017-ou-zhylyna-arnalan-zhospary.html http://2-mynbulak.mektebi.kz/oushylara/bt/9-ata-analar-komitetn-2016-2017-ou-zhylyna-arnalan-zhospary.html Ата-аналар комитетінің 2018-2019 оқу жылына 

 арналған жоспары 

Қ/с

Орындалатын жұмыстың мазмұны

Мерзімі

Жауапты

1

Жалпыға бірдей оқу  заңы бойынша комиссия  құрамына ата-аналарды енгізу.

Қыркүйек 

 

2

Мектептегі жалпыға бірдей заңның орындалуына мұғалімдер жәрдемдесу ол үшін:

а) тұрмысы нашар  оқушыларға жәрдем беру үшін ата-аналар комитетінің  жиналысын өткізу.

ә) тәрбиесі  қиын және  тұрмыс жағдайы нашар  оқушылардың тізімін алып,  олардың үй-ішін  бақылауға алу.

б) тәрбиесі қиын  және  денсаулығы нашар  оқушыларды  комиссиядан өткізіп, арнайы мектептерге оқуға  мүмкіндік жасау.

в) мөлтек аудандар бойынша  мектеп жанындағы оқушылардың мектепке толық  тартылуын  қамтамасыз етуге ықпал ету.

 

 

 

 

Жоспар бой-ша 

 

Қыркүйек 

 

 

 

 

Сын.жетек 

3

«Отбасы тәртіптің тамаша бесігі» (ата-аналар конференциясы) ата-аналарың  мәдениетін, педагогикалық білімін көтеру жолдары.

Жыл бойы 

 

4

Мектеп бойынша ата-аналардың есеп беру қайта сайлау  жиналысын  өткізу.

 

 

5

«Жалпыға  міндетті оқу» қорының  ұйымдастыруымен тұрмысы нашар  оқушыларға көмек ұйымдастыру

(қысқы аяқ киім, сырт, бас киімдер).

 

Әкімшілік 

 

 

6

Оқушыларды оқулықпен  мүмкіндігінше  толық  қамтамасыз етілуіне және  олардың дұрыс  сақталуын қадағалау.

Жыл бойы 

 

Сынып жет. 

Г.Тлеубаева 

7

І жарты  жылдықтың қорытындысы бойынша сабақтан себепсіз қалған, үлгерімі  төмен оқушылардың ата-аналарымен ата-аналар комитетінің мәжілісінде әңгіме өткізу.

 

 

8

Ата-ана қоғамдық ұйымдарымен мектепте «Ашық есік» күнін өткізу.

 

 

9

Ата-аналар  комитетінің мектепте көркем өнерпаздар  тобына көмек көрсетуін ұйымдастыру.

 

 

10

Ата-аналар көмегімен «Жұлдызды сәт», «Мен және менің жанұям» , «Әнші  балапан» өнерпаздар тобын ұйымдастыру.

Жоспар 

бой-ша 

Муратаева Р.

 

11

Оқушы, ата-ана дәрігер кездесуін ұйымдастыру. Нашақорлыққа қарсы күрес. Салауатты өмір салтын дамыту.

Жоспар 

бой-ша 

 

12

Жалпы мәдени жұмыстар  жөніндегі комиссия  мүшелігіне енгізу

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> білім күні

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> куәлік тапсыру салтанаты

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> күзгі балл

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> жаңа жыл ертеңгілігі 

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> жыл басы- наурыз

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> соңғы қоңырау

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> мектепті бітірушілер кеші

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> қарттар күні «қарттарым аман сау жүрші» атты кеш

 

 

 

13

«Туған жер –тұнған шежіре» өлкеміздің  көне  қалаларына  саяхаттар  ұйымдастыру. Оған оқушыларды жіберу.

 

 

14

Салауатты өмір салтын ата-аналар арасында  насихаттау.

 

 

15

Қысқы, көктемгі  және жазғы  демалыстарды  ата-аналарды  қатынастыра  отырып дұрыс  ұйымдастыру.

 

 

16

Оқушылардың жазғы лагерінің жұмыстарын ұйымдастыру. 

Маусым 

 

17

Қорытынды ата-аналар жиналысын өткізу.

а) 2010-2011 оқу жылында ата-аналар комитетінің атқарған жұмыстары жөнінде.

б) 2011-2012 оқу жылының міндеттері

Маусым 

 

18

Ата-аналарды мемлекеттік емтихан ережелерімен таныстыру, емтиханға  қатынастыру.

 

 

]]>
Ата-аналар комитетінің 2018-2019 оқу жылына 

 арналған жоспары 

Қ/с

Орындалатын жұмыстың мазмұны

Мерзімі

Жауапты

1

Жалпыға бірдей оқу  заңы бойынша комиссия  құрамына ата-аналарды енгізу.

Қыркүйек 

 

2

Мектептегі жалпыға бірдей заңның орындалуына мұғалімдер жәрдемдесу ол үшін:

а) тұрмысы нашар  оқушыларға жәрдем беру үшін ата-аналар комитетінің  жиналысын өткізу.

ә) тәрбиесі  қиын және  тұрмыс жағдайы нашар  оқушылардың тізімін алып,  олардың үй-ішін  бақылауға алу.

б) тәрбиесі қиын  және  денсаулығы нашар  оқушыларды  комиссиядан өткізіп, арнайы мектептерге оқуға  мүмкіндік жасау.

в) мөлтек аудандар бойынша  мектеп жанындағы оқушылардың мектепке толық  тартылуын  қамтамасыз етуге ықпал ету.

 

 

 

 

Жоспар бой-ша 

 

Қыркүйек 

 

 

 

 

Сын.жетек 

3

«Отбасы тәртіптің тамаша бесігі» (ата-аналар конференциясы) ата-аналарың  мәдениетін, педагогикалық білімін көтеру жолдары.

Жыл бойы 

 

4

Мектеп бойынша ата-аналардың есеп беру қайта сайлау  жиналысын  өткізу.

 

 

5

«Жалпыға  міндетті оқу» қорының  ұйымдастыруымен тұрмысы нашар  оқушыларға көмек ұйымдастыру

(қысқы аяқ киім, сырт, бас киімдер).

 

Әкімшілік 

 

 

6

Оқушыларды оқулықпен  мүмкіндігінше  толық  қамтамасыз етілуіне және  олардың дұрыс  сақталуын қадағалау.

Жыл бойы 

 

Сынып жет. 

Г.Тлеубаева 

7

І жарты  жылдықтың қорытындысы бойынша сабақтан себепсіз қалған, үлгерімі  төмен оқушылардың ата-аналарымен ата-аналар комитетінің мәжілісінде әңгіме өткізу.

 

 

8

Ата-ана қоғамдық ұйымдарымен мектепте «Ашық есік» күнін өткізу.

 

 

9

Ата-аналар  комитетінің мектепте көркем өнерпаздар  тобына көмек көрсетуін ұйымдастыру.

 

 

10

Ата-аналар көмегімен «Жұлдызды сәт», «Мен және менің жанұям» , «Әнші  балапан» өнерпаздар тобын ұйымдастыру.

Жоспар 

бой-ша 

Муратаева Р.

 

11

Оқушы, ата-ана дәрігер кездесуін ұйымдастыру. Нашақорлыққа қарсы күрес. Салауатты өмір салтын дамыту.

Жоспар 

бой-ша 

 

12

Жалпы мәдени жұмыстар  жөніндегі комиссия  мүшелігіне енгізу

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> білім күні

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> куәлік тапсыру салтанаты

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> күзгі балл

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> жаңа жыл ертеңгілігі 

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> жыл басы- наурыз

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> соңғы қоңырау

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> мектепті бітірушілер кеші

<!-- [if !supportLists] --> -           <!-- [endif] --> қарттар күні «қарттарым аман сау жүрші» атты кеш

 

 

 

13

«Туған жер –тұнған шежіре» өлкеміздің  көне  қалаларына  саяхаттар  ұйымдастыру. Оған оқушыларды жіберу.

 

 

14

Салауатты өмір салтын ата-аналар арасында  насихаттау.

 

 

15

Қысқы, көктемгі  және жазғы  демалыстарды  ата-аналарды  қатынастыра  отырып дұрыс  ұйымдастыру.

 

 

16

Оқушылардың жазғы лагерінің жұмыстарын ұйымдастыру. 

Маусым 

 

17

Қорытынды ата-аналар жиналысын өткізу.

а) 2010-2011 оқу жылында ата-аналар комитетінің атқарған жұмыстары жөнінде.

б) 2011-2012 оқу жылының міндеттері

Маусым 

 

18

Ата-аналарды мемлекеттік емтихан ережелерімен таныстыру, емтиханға  қатынастыру.

 

 

]]>
admin Sat, 18 Mar 2017 01:48:13 +0600
ҰБТ http://2-mynbulak.mektebi.kz/oushylara/bt/4-bt.html http://2-mynbulak.mektebi.kz/oushylara/bt/4-bt.html ҰБТ деңгейін, білім сапасын көтеру 

Өткізу түрі: Дөңгелек үстел, пікір-талас 

Әдіс-тәсілі: Тренинг жаттығулары, топтық жұмыс кеңес, шығармашылық тапсырма. 

 

Мақсаты: Жалпы білім беретін №2 Мыңбұлақ орта мектебінде білім сапасын, ҰБТ-ның деңгейін көтеру 

 

Көрнекіліктері:Слайд, қағаздар, шам, доп,  жаднама, карточкалар. 

Жиналыс бағдарламасы: 

1. Есімдер аллитерациясы. 

2. Слайд «Отбасы және ҰБТ». 

3. «Біз біргеміз!» жаттығулар.

4. Ситуациялық сұрақтан шығу.

5. Аяқталмаған мақал – мәтел.

6. «Тілек шамы».

7. Ой- толғаныс.

Жиналыс  барысы:

І. Ата-аналарды тіркеу. Бағдарламамен танысу.

1.2. Есімдер аллитерациясы.

Мақсаты:Ата-аналарды бір-бірімен таныстыру.

Шарты:Әр отбасынан бір адам осы жерде отырған отбасы мүшелерінің есімдерін айтып және де есімдерінің бірінші әрпінен басталатын жағымды қасиетін айту керек.

Әр отбасының сөзінен кейін қалғандары үш рет қол соғып қошеметтеп қояды.

-         Сіздің есіміңізді, жақсы қасиетіңізді айтып жатқанда қандай сезімде болдыңыз?

-         Өзіңіз қазіргі кезде қандай көңіл-күйде отырсыз?

ІІ. Слайд «Отбасы және ҰБТ». 

Пікір алмасу 

Түрткі сұрақтар 

Сіздің ойыңызша ҰБТ дегеніміз не? Оның берері неде деп ойлайсыз? 

-      ҰБТ-ның қиындық туғызатын тұстары  бар ма? 

-  ҰБТ-ға балаңыздың даярлық деңгейіне қатысты пікіріңізді білсек? 

-Мұғалімнің, ата-ананың ҰБТ-дағы орны қандай?

 <!-- [if !supportLineBreakNewLine] -->
 <!-- [endif] --> 

         Адамның жеке басының алғашқы қалыптасуы отбасынан басталады. Оның ер жетіп өсуі, бойындағы алғашқы адамгершілік белгілер отбасында қалыптасады, сондықтан да туған үйдің жылуы – оның көкірегінде көп жылдар бойы сақталып, мәңгі есінде жүреді. Ақын сөзімен айтқанда:

        «Отбасы – табиғат сыйлаған кереметтердің бірі», - десек артық емес. Жеке адамның бойындағыар-ұяты, ақыл-ойы, адамгершілігі, басқа адамдармен  қарым-қатынаста, мәдениеттілікті тәрбиелеуде  отбасы алғашқы қадам. Сондықтан, отбасы өте қажетті, басқадай ешнәрсемен өзгертуге (ауыстыруға) болмайтын баспалдақ. Отбасы – сыйластық, жарастық орнаған орта. Отбасы – бала тәрбиесінің ең алғашқы ұжымы.Отбасының басты қазығы, алтын тіреу діңгегі – бала.  Баланың тәрбиелі болып өсуіне берекелі отбасының әсері мол. Отбасының әрбір мүшесі, өзара сөйлесіп, не болмаса ата-ананың, баланың міндетін атқару ғана емес береке-бірлік, сүйіспеншілікпен араласса, босағасы берік, шаңырағы биік отбасына айналары сөзсіз.

       Адамдар арасындағы қарым-қатынаста адамгершілік, әдеп-инабат үрдістерінің қаншалық кең жайылып, терең тамырлануы, ең алдымен, олардың жекелеген отбасында өркен жаюына, яғни баланың ата-анасын жан-жүрек қалауымен, саналы түрде  ардақтап, құрметтеуіне, инабат тағылымын үлкендерден үйрене отырып, олардың өздеріне деген қарым-қатынстарында  мүлтіксіз жүзеге асырып отыруларына байланысты.

         Адам өмірінің мәні мен сұлулығы, адамның келешегіне сенімділігі  - баланың ата-анасын     ардақ тұтып, өзінің перзенттік қарызын бір сәтке де есінен шығармауында. Бұл – жас ұрпақтың мәдениеттілігін, әдептілігінің ғана емес, ең алдымен, адамшылығының белгісі.

         Бала – ата- ана өмірінің жалғасы.    Бала тәрбиесі – қызығы мен қиыншылығы қатар жүретін күрделі процесс. Жазушы – педагог Ж.Аймауытов: «Баланы тәрбиелеу үшін әрбір тәрбиешінің өзі тәрбиелі болуы керек. Себебі, бала айтып ұқтырғаннан гөрі, көргеніне көп еліктегіш келеді. »

Баланы жастан бақпасаң,

Жамандықтан қақпасаң.

Қадірден жұрдай қасқа боп

Кешкенің өмір босқа тек - дегендей, баланың ыстық суығына күймейтін, жақсылығына сүйінбейтін ата-ана жоқ шығар. Бүгінгі ұл – ертеңгі әке, ол әкеге қарап өседі. Бүгінгі қыз – ертеңгі ана, ол шешеге қарап өседі, бойын түзейді. Балаға білім, тәрбие беруде басты тұлға ұстаз болса, оны жалғастырушы, демеуші ата-ана.

         Сондықтан да мектеп өміріндегі ата-аналардың педагогикалық білімін жетілдіру, мәдениетін арттыру, бала тәрбиесіне белсене араластыру, соның нәтижесінде ата-ананы баланың алғашқы ұстазына айналдыру мақсатында ұйымдастырылатын семинар тренингтердің маңызы орасан зор.

ІІІ. « Біз біргеміз!»  жаттығулар

Мақсаты: Отбасындағы қарым –қатынасты нығайтуға өзара түсінушілікте ата-аналар мен балаларға қолдау көмек көрсету.

Қызықты сұрақтар  /доп беру арқылы ата-ана жауап береді/:

1.     Балаңыздың туған күні?

2.     Сынып жетекшіңіздің толық аты жөні?

3.     Балаңыз қандай өлшемді аяқ киім киеді?

4.     Балаңыздың сүйікті асы не?

5.     Балаңыз қандай түсті жақсы көреді?

6.     Балаңыз спорттың қандай түрін жақсы көреді?

7.     Балаңыз 1-сыныпқа қай жылы барды?

8.     Балаңызды еркелетіп қандай сөз айтасыз?

9.     Балаңыз қай пәнді ерекше қызығушылық танытып ұнатады?

10.Балаңызға орыс тілі пәнінен кім сабақ береді?

11.Балаңыз сізді ренжіткенде ең алдымен қандай сөз аузыңызға түседі?

12.ҰБТ дайындалуға балаңыз күніне неше сағат жұмсайды?

13.Балаңыздың таңдаулы пәні не?

14.Балаңыз қандай мамандыққа бейім?

15.Сіздің балаңыз агрессивті ме?

16.Балаңызбен қарым-қатынасыңыз  екі жаққа бірдей қанағаттандырарлық па?

17.Балаңызды болашақта кім болады деп елестетесіз?

18.Балаңыз Сізбен сырласады ма?

19.Соңғы ҰБТ барысында балаңыз неше ұпай жинады?

20.«Балам үшін барлығына дайынмын» деп ойлайсыз ба?

IҮ . Ситуациялық сұрақтар.

Сынақ; Мына стол үстінен кез – келген билетті алып ситуациялық сұраққа жауап берулеріңіз керек. Сұрақты алмас бұрын 7 топқа бөлінгеніміз дұрыс. (Топпен жұмыс).

1.     Балаңыз 11 сынып оқушысы. Ол мамандық таңдауға қатысты өз шешімін жасап қойған. «Болашақ дәрігермін» дейді. Ал Сіз болсаңыз балаңыздың медицинаға еш қабілеті жоқ екендігін нақты білесіз. Тәжірибелі үлкен, жанашыр адам ретінде Сіз балаңызға қалай кеңес берер едіңіз? Оның өз бейімділігіне қарай мамандық таңдауына қалай бағыттар едіңіз?

2.     Кейбір ата-аналардың баласының әрбір істеген іс-әрекетіне көңілі толмай: «сен істей алмайсың, қолыңнан келмейді», - деп айтып жататынын байқаймыз. Балаға осылайша баға беруге ата-ана жалпы құқылыма?

3.     Балаңыз 16 жастағы жасөспірім. Ол қазір өтпелі кезеңді бастан өткізуде. Жазды күні Сіз оған ұялы телефон және компьютер сатып алып бердіңіз. Енді ол оны айналшақтап, қолынан тастамайды. Тамақтанса да, теледидар алдында да, тіпті сабаққа дайындалып отырған кезде де үнемі алаңдап отырады. Сіздің әрекетіңіз қандай болар еді?

4.     Сіздің университет қабырғасынан дос болып келе жатқан Нұржамал деген құрбыңыз  бар. Құрбы болуға тамаша-ақ, тек бала тәрбиесіне келгенде көп қателік жібереді. Баласымен сырласпақ түгіл, мүлдем түсінісе алмайды. Тіпті оны түсінуге тырыспайды да. Кез келген қателігін бетіне басып, ашуға салады. Өтпелі кезеңді басынан өткізіп жатқан оның баласы, күнен – күнге тұйықталып барады, іштей агрессивті. Өз үй-ішінен қолдау көрмеген бала, шарасыздан Сізге келіп көмек сұрайды. Сіз не істер едіңіз?

5.     Сіздің 16 жасар қызыңыз  және 2 жасар ұлыңыз бар. Қызыңыз биыл 11 сыныпқа келді. Алдында ҰБТ  күтіп тұр. Әдетте, үй шаруасын тыңдырып, баланы да бағатын үлкен балаңыздың күн тәртібін  енді Сіз қалай өзгертесіз? Балаңызға өз тарапыңыздан  қандай қолдау көрсетіп, оның алдында күтіп тұрған емтиханға  дайындалуына қалай жағдай жасайсыз?

6.     Балаңыз сабақтан қашып, мектептен ерте келді, не істейсіз?

7.     Балаңыз күнде 1- сабаққа кешігіп келеді. Қалай жөнге келтіресіз?

8.     Балаңыз мектептегі бір мұғаліммен тіл табыса алмай жүр. Балаңызға қандай кеңес айтасыз?

Y. Аяқталмаған мақал - мәтел

1)Балалы үй базар,

Баласыз үй қу мазар.

2) Ананың сүті – бал,  баланың тілі - бал.

3) Жақсы бала әкесінің басын төрге сүйрейді,

Жаман бала әкесінің төрдегі басын есікке сүйрейді.

4) Балаңды бес жасқа дейін хандай көтер,

Он бес  жасқа дейін құлдай жұмса,

Он бестен ары онымен досыңдай ақылдас.

5) Тәрбиелі кісі —
Қант қосқан жармадай,
Тәрбиесіз кісі —
Шаң боратқан арбадай.

6) Ұлға отыз үйден тыю,
Қызға қырық үйден тыю.
7) Бала тәрбиесі бесіктен.

8) Әдепті бала – арлы бала,
Әдепсіз бала – сорлы бала.

9) Әкені көріп ұл өсер,
Шешені көріп қыз өсер.

10) Ананың ізін қыз басар,
Атаның ізін ұл басар.

11) Балапан ұяда не көрсе,
Ұшқанда соны алады.
12) Балаға байқап сөйлесең,
Ақылыңа көнер,
Байқамай шайқап сөйлесең,
Көрсетер бір «өнер».

13) Жемісті ағаш жер бауырлап өседі,
Жетелі жігіт ел бауырлап өседі.

14) Ата – асқар тау, ана – бауырындағы бұлақ,

бала - жағасындағы құрақ.

 15) Қарға баласын «аппағым» дейді,
Кірпі баласын «жұмсағым» дейді.
 16) Жаста берген тәрбие —
Жас қайыңды игендей.

17) Отан – отбасынан басталады.
18) Аға әдепті болса, іні әдепті,
Апа әдепті болса, сіңлі әдепті.

19) Алты жасар бала алыстан келгенде,

Алпыстағы ақсақал  сәлем берер.

20) Әке көрген – оқ жонар, шеше көрген – он пішер.

YI. «Тілек шамы».

Мақсаты:тренинг туралы пікірлерін ортаға салу.

-Құрметті ата-аналар. Біз сіздермен жанұядағы ата-ана мен  балалар арасындағы қарым-қатынастың түрлі жақтарын тануға, жан-жақты талқылауға тырыстық. Отбасы, ұшқан ұя – жылылықтың, жылулықтың мекені.  «Отбасы» атауының мәніне терең үңілер болсақ, оттың да үлкен маңызы бар екенін сеземіз. Сондықтан оттың басы, ошағымыздың түтіні түзу болуы үшін «Тілек шамы» жаттығуын бір-бірімізге тілек айта отырып жүргізейік. Бір-бірімізге мына шамды бере отырып бүгінгі кездесуден алған әсерлеріңізбен бөлісіп, тренинг барысында айта алмай қалған ойларыңыз болса барлығыңыз да осы жерде айтуларыңызды сұраймын.

ҮІІ. Ой-толғаныс.

       Қорыта айтқанда, отбасылық қарым-қатынастың негізінде үнемі балаға қамқорлық көрсетіп, ол отбасы мүшесі, оның пікірі мен көмегі үлкендерге қажет деген сенімін қалыптастыру қажет. Халық даналығына назар аударсақ, ол былай дейді: «Егер сен бір жылдық өміріңді ойласаң – онда арпа ек, он жылдық өміріңді ойласаң – онда ағаш ек, ал ғасырлық өміріңді ойласаң онда бала тәрбиеле».Тәрбие ешқашан үзіліс, демалыс күндерді білмейді.Ендеше, ата-аналар қолымыздағы алтынымызды жақсылап тәрбиелейік және біздер олардың ең басты үлгі болар бейнесі екендігімізді ұмытпайық.

 

 

Ата-анаға жаднама

Балаға емтиханға дайындалуға қалай көмектесуге болады?

1. Бала емтиханда алатын балл санына аса алаңдамаңыз, және емтиханнан кейін балаға сын тақпаңыз. Балаға балл саны оның мүмкіндіктерінің ең жетілген өлшемі емес екендігі туралы пікір ұялатуға тырысыңыз.

2. Емтихан алдында баланың алаңдаушылығын күшейтпеңіз – бұл тестілеу нәтижесіне кері әсер етуі мүмкін. Ата-ананың толғанысы үнемі балаға беріледі, сондықтан дәл сын сағатта ата-аналар өздерінің эмоцияларына ерік бермей, қолда ұстаса, бала өзінің жас ерекшеліктеріне байланысты өзін ұстай алмай қалуы ықтимал.

3. Баланы жігерлендіріп отырыңыз, бір нәрсені жақсы істесе ол үшін міндетті түрде мақтап отырыңыз.

4. Олардың өзіне деген сенімін арттыруға көмектесіңіз, өйткені бала сәтсіздіктен қорыққан сайын, оның қате жіберу қаупі арта береді.

5. Баланың денсаулығын бақылап жүріңіз. Баланың шаршауына байланысты жағдайының нашарлағандығын уақтылы байқап, оны болдырмау Сізден басқаның қолынан келмейді.

6. Баланың дайындалу режімін бақылаңыз, өзін асыра жүктеп жіберуіне жол бермеңіз, дайындығын міндетті түрде демалыспен кезектестіру қажеттігін түсіндіріңіз.

7. Үйде дайындалуға арналған жайлы орын бөліп беріңіз. Үй ішіндегілер оған кедергі жасамауына көңіл аударыңыз.

8. Баланың не жеп жүргеніне көңіл бөліңіз: қарқынды ой жүктемелері кезінде оған нәрлі және әртүрлі тамақ, дәрумендердің балансқа келтірілген кешені қажет. Балық, ірімшік, жаңғақ, кептірілген өрік сияқты тағамдар мидың жұмысын күшейтеді.

9. Балаға дайындық тақырыптарын күндерге бөлуге көмектесіңіз.

10. Баланы емтиханға дайындалу әдістемесімен таныстырыңыз. Барлық материалды түгелімен жаттаудың еш қажеттігі жоқ, материалдың негізгі тұстарын шолып, оның мәні мен логикасын ұғып алса жеткілікті. Оқылып жатқан материалдарды жоспар бойынша реттей отырып, сызбалық көшірмелер мен кестелер жасап алған өте пайдалы. Егер бала білмесе, оны іс жүзінде қалай істеуге болатындығын көрсетіңіз. Негізгі формулалар мен анықтамаларды парақтарға жазып алып, жазу үстелінің, кереуетінің үстіне, асханаға, т.б. жерлерге іліп қоюға болады.

11. Пән бойынша тестілік тапсырмалардың әртүрлі нұсқаларын дайындап қойыңыз (қазір түрлі тестілік тапсырмалардың жинақтары толып жатыр). Баланы тестілеуге дайындаудың мәні зор, өйткені оның әдеттегі жазба және ауызша емтихандардан айырмашылығы көп.

12. Баланы тестілік тапсырмалар бойынша дайындық кезінде алдын ала уақыт мәселесін естен шығармауға, оны тиімді жұмсай білуге үйретіңіз. Сонда бала да тестілеудің бүкіл уақытында өзін жұмысқа жұмылдыруға үйренеді, бұл балаға сенім ұялатып, орынсыз алаңдаушылықты болдырмауға ықпал етеді. Бала сағат тақпайтын болса, емтиханға міндетті түрде сағат тағып барсын.

13. Емтиханның алдында баланың жақсылап демалуын қамтамасыз етіңіз, ол әбден тынығып, ұйқысы қанып тұруға тиіс.

14. Балаларға емтихан кезінде мынадай мәселелерге көңіл бөлуді ескертіңіз:

Ø      көзбен барлық тестіні шолып шықсын, сонда қандай тапсырмалар бар екенін біліп, жұмысқа толығымен икемделе алады;

Ø      сұрақты соңына дейін мұқият оқып, оның мағынасын түсінсін (тестілеу кезінде жиі кездесетін қателік – соңына дейін оқымай, бірінші сөздерден-ақ жауапты жорамалдап, оны белгілеуге асығады);

Ø      егер сұрақтың жауабын білмесең немесе сенімді болмасаң, тастап кет және сосын қайта оралу үшін белгілеп қой;

Ø      егер белгіленген уақытта барлық сұрақтарға жауап беріп үлгермесең, ішкі түйсігіне сеніп, барынша ықтимал жауапты белгіле.

        Ең бастысы – баланың алаңдаушылығын азайтып, оның сабақ оқуына барынша қолайлы жағдай жасау екенін ұмытпаңыздар.

 

 

 

Қосымша материалдар

Балаңыз 11 сынып оқушысы. Ол мамандық таңдауға қатысты өз шешімін жасап қойған. «Болашақ дәрігермін» дейді. Ал Сіз болсаңыз балаңыздың медицинаға еш қабілеті жоқ екендігін нақты білесіз. Тәжірибелі үлкен, жанашыр адам ретінде Сіз балаңызға қалай кеңес берер едіңіз? Оның өз бейімділігіне қарай мамандық таңдауына қалай бағыттар едіңіз?

Кейбір ата-аналардың баласының әрбір істеген іс-әрекетіне көңілі толмай: «сен істей алмайсың, қолыңнан келмейді», - деп айтып жататынын байқаймыз. Балаға осылайша баға беруге ата-ана жалпы құқылыма?

Балаңыз 16 жастағы жасөспірім. Ол қазір өтпелі кезеңді бастан өткізуде. Жазды күні Сіз оған ұялы телефон және компьютер сатып алып бердіңіз. Енді ол оны айналшақтап, қолынан тастамайды. Тамақтанса да, теледидар алдында да, тіпті сабаққа дайындалып отырған кезде де үнемі алаңдап отырады. Сіздің әрекетіңіз қандай болар еді?

Сіздің университет қабырғасынан дос болып келе жатқан Нұржамал деген құрбыңыз  бар. Құрбы болуға тамаша-ақ, тек бала тәрбиесіне келгенде көп қателік жібереді. Баласымен сырласпақ түгіл, мүлдем түсінісе алмайды. Тіпті оны түсінуге тырыспайды да. Кез келген қателігін бетіне басып, ашуға салады. Өтпелі кезеңді басынан өткізіп жатқан оның баласы, күнен – күнге тұйықталып барады, іштей агрессивті. Өз үй-ішінен қолдау көрмеген бала, шарасыздан Сізге келіп көмек сұрайды. Сіз не істер едіңіз?

Сіздің 16 жасар қызыңыз  және 2 жасар ұлыңыз бар. Қызыңыз биыл 11 сыныпқа келді. Алдында ҰБТ  күтіп тұр. Әдетте, үй шаруасын тыңдырып, баланы да бағатын үлкен балаңыздың күн тәртібін  енді Сіз қалай өзгертесіз? Балаңызға өз тарапыңыздан  қандай қолдау көрсетіп, оның алдында күтіп тұрған емтиханға  дайындалуына қалай жағдай жасайсыз?

Балаңыз сабақтан қашып, мектептен ерте келді, не істейсіз?

Балаңыз күнде 1- сабаққа кешігіп келеді. Қалай жөнге келтіресіз?

Балаңыз мектептегі бір мұғаліммен тіл табыса алмай жүр. Балаңызға қандай кеңес айтасыз?

1)Балалы үй базар, . . . . .

2) Ананың сүті – бал,  . . . . .

3) Жақсы бала әкесінің басын төрге сүйрейді, . . . . .

4) Балаңды бес жасқа дейін хандай көтер,

Он бес  жасқа дейін құлдай жұмса,. . . . .

5) Тәрбиелі кісі —
Қант қосқан жармадай,
Тәрбиесіз кісі — . . . . . .

6) Ұлға отыз үйден тыю, . . . . . . .

7) Бала тәрбиесі  . . . . . . .

8) Әдепті бала – арлы бала, . . . . . . . .
 

9) Әкені көріп ұл өсер, . . . . . . . .
 

10) Ананың ізін қыз басар, . . . . . . .
 

11) Балапан ұяда не көрсе, . . . . . . .
 

12) Балаға байқап сөйлесең, ақылыңа көнер,
Байқамай шайқап сөйлесең, . . . . . . . .
 

13) Жемісті ағаш жер бауырлап өседі,
Жетелі жігіт . . . . . . . . .

14) Ата – асқар тау, . . . . . . . .

 15) Қарға баласын «аппағым» дейді,. . . . . . . .


 16) Жаста берген тәрбие —
Жас қайыңды . . . . . . . .

17) Отан - . . . . . . . . .

18) Аға әдепті болса, іні әдепті, . . . . . . . . .
 

19) Алты жасар бала алыстан келгенде,. . . . . . . . . . .

20) Әке көрген – оқ жонар, . . . . . . . . .

 

 

 

 

 

 

 

 

Ата - аналарға ҰБТ - ға дайындық жөнінде ұсыныстар 

Құрметті ата - аналар! 

Сіздердің назарларыңызға 

ҰБТ-ға дайындық жөніндегі ұсыныстар. 

Экзамен сөзі латын тілінен «сынақ» деп аударылады. 11 сынып оқушылары үшін ҰБТ тапсыру ауыр, жанды қинайтын сынақ болып табылады. Сондықтан бұл жағдайда бала ата-ананың қолдауын өте қажетсінеді. 

ҰБТ тапсыруға көп бұрын балаңызбен қосымша пән етіп нені таңдайтынын талқылаңыз. Бұл дайындық жоспарын құруға көмектеседі: қай пәнге көп көңіл бөлу керек, ал қай пәнді жай ғана қайталап шықса жеткілікті. 

ҰБТ алдында үйде барынша қолайлы жағдай жасаңыз. Бала сіздің қолдауыңыз бен мейіріміңізді сезіну керек. Бұл кезде баланы үй шаруасынан босатыңыз, уақытын емтиханға дайындалуға ғана жұмсасын. 

Балаға материалды білетіндігіне сенімді болуына көмектесіңіз, өйткені бұл ол мектепте өткен материал ғой. Оның бар зейінін қойылған сұраққа аударуға үйретіңіз, әдетте жауап соның өзінде тұратын болады. 

Балаңызбен ҰБТ алдында кешке ол

]]>
ҰБТ деңгейін, білім сапасын көтеру 

Өткізу түрі: Дөңгелек үстел, пікір-талас 

Әдіс-тәсілі: Тренинг жаттығулары, топтық жұмыс кеңес, шығармашылық тапсырма. 

 

Мақсаты: Жалпы білім беретін №2 Мыңбұлақ орта мектебінде білім сапасын, ҰБТ-ның деңгейін көтеру 

 

Көрнекіліктері:Слайд, қағаздар, шам, доп,  жаднама, карточкалар. 

Жиналыс бағдарламасы: 

1. Есімдер аллитерациясы. 

2. Слайд «Отбасы және ҰБТ». 

3. «Біз біргеміз!» жаттығулар.

4. Ситуациялық сұрақтан шығу.

5. Аяқталмаған мақал – мәтел.

6. «Тілек шамы».

7. Ой- толғаныс.

Жиналыс  барысы:

І. Ата-аналарды тіркеу. Бағдарламамен танысу.

1.2. Есімдер аллитерациясы.

Мақсаты:Ата-аналарды бір-бірімен таныстыру.

Шарты:Әр отбасынан бір адам осы жерде отырған отбасы мүшелерінің есімдерін айтып және де есімдерінің бірінші әрпінен басталатын жағымды қасиетін айту керек.

Әр отбасының сөзінен кейін қалғандары үш рет қол соғып қошеметтеп қояды.

-         Сіздің есіміңізді, жақсы қасиетіңізді айтып жатқанда қандай сезімде болдыңыз?

-         Өзіңіз қазіргі кезде қандай көңіл-күйде отырсыз?

ІІ. Слайд «Отбасы және ҰБТ». 

Пікір алмасу 

Түрткі сұрақтар 

Сіздің ойыңызша ҰБТ дегеніміз не? Оның берері неде деп ойлайсыз? 

-      ҰБТ-ның қиындық туғызатын тұстары  бар ма? 

-  ҰБТ-ға балаңыздың даярлық деңгейіне қатысты пікіріңізді білсек? 

-Мұғалімнің, ата-ананың ҰБТ-дағы орны қандай?

 <!-- [if !supportLineBreakNewLine] -->
 <!-- [endif] --> 

         Адамның жеке басының алғашқы қалыптасуы отбасынан басталады. Оның ер жетіп өсуі, бойындағы алғашқы адамгершілік белгілер отбасында қалыптасады, сондықтан да туған үйдің жылуы – оның көкірегінде көп жылдар бойы сақталып, мәңгі есінде жүреді. Ақын сөзімен айтқанда:

        «Отбасы – табиғат сыйлаған кереметтердің бірі», - десек артық емес. Жеке адамның бойындағыар-ұяты, ақыл-ойы, адамгершілігі, басқа адамдармен  қарым-қатынаста, мәдениеттілікті тәрбиелеуде  отбасы алғашқы қадам. Сондықтан, отбасы өте қажетті, басқадай ешнәрсемен өзгертуге (ауыстыруға) болмайтын баспалдақ. Отбасы – сыйластық, жарастық орнаған орта. Отбасы – бала тәрбиесінің ең алғашқы ұжымы.Отбасының басты қазығы, алтын тіреу діңгегі – бала.  Баланың тәрбиелі болып өсуіне берекелі отбасының әсері мол. Отбасының әрбір мүшесі, өзара сөйлесіп, не болмаса ата-ананың, баланың міндетін атқару ғана емес береке-бірлік, сүйіспеншілікпен араласса, босағасы берік, шаңырағы биік отбасына айналары сөзсіз.

       Адамдар арасындағы қарым-қатынаста адамгершілік, әдеп-инабат үрдістерінің қаншалық кең жайылып, терең тамырлануы, ең алдымен, олардың жекелеген отбасында өркен жаюына, яғни баланың ата-анасын жан-жүрек қалауымен, саналы түрде  ардақтап, құрметтеуіне, инабат тағылымын үлкендерден үйрене отырып, олардың өздеріне деген қарым-қатынстарында  мүлтіксіз жүзеге асырып отыруларына байланысты.

         Адам өмірінің мәні мен сұлулығы, адамның келешегіне сенімділігі  - баланың ата-анасын     ардақ тұтып, өзінің перзенттік қарызын бір сәтке де есінен шығармауында. Бұл – жас ұрпақтың мәдениеттілігін, әдептілігінің ғана емес, ең алдымен, адамшылығының белгісі.

         Бала – ата- ана өмірінің жалғасы.    Бала тәрбиесі – қызығы мен қиыншылығы қатар жүретін күрделі процесс. Жазушы – педагог Ж.Аймауытов: «Баланы тәрбиелеу үшін әрбір тәрбиешінің өзі тәрбиелі болуы керек. Себебі, бала айтып ұқтырғаннан гөрі, көргеніне көп еліктегіш келеді. »

Баланы жастан бақпасаң,

Жамандықтан қақпасаң.

Қадірден жұрдай қасқа боп

Кешкенің өмір босқа тек - дегендей, баланың ыстық суығына күймейтін, жақсылығына сүйінбейтін ата-ана жоқ шығар. Бүгінгі ұл – ертеңгі әке, ол әкеге қарап өседі. Бүгінгі қыз – ертеңгі ана, ол шешеге қарап өседі, бойын түзейді. Балаға білім, тәрбие беруде басты тұлға ұстаз болса, оны жалғастырушы, демеуші ата-ана.

         Сондықтан да мектеп өміріндегі ата-аналардың педагогикалық білімін жетілдіру, мәдениетін арттыру, бала тәрбиесіне белсене араластыру, соның нәтижесінде ата-ананы баланың алғашқы ұстазына айналдыру мақсатында ұйымдастырылатын семинар тренингтердің маңызы орасан зор.

ІІІ. « Біз біргеміз!»  жаттығулар

Мақсаты: Отбасындағы қарым –қатынасты нығайтуға өзара түсінушілікте ата-аналар мен балаларға қолдау көмек көрсету.

Қызықты сұрақтар  /доп беру арқылы ата-ана жауап береді/:

1.     Балаңыздың туған күні?

2.     Сынып жетекшіңіздің толық аты жөні?

3.     Балаңыз қандай өлшемді аяқ киім киеді?

4.     Балаңыздың сүйікті асы не?

5.     Балаңыз қандай түсті жақсы көреді?

6.     Балаңыз спорттың қандай түрін жақсы көреді?

7.     Балаңыз 1-сыныпқа қай жылы барды?

8.     Балаңызды еркелетіп қандай сөз айтасыз?

9.     Балаңыз қай пәнді ерекше қызығушылық танытып ұнатады?

10.Балаңызға орыс тілі пәнінен кім сабақ береді?

11.Балаңыз сізді ренжіткенде ең алдымен қандай сөз аузыңызға түседі?

12.ҰБТ дайындалуға балаңыз күніне неше сағат жұмсайды?

13.Балаңыздың таңдаулы пәні не?

14.Балаңыз қандай мамандыққа бейім?

15.Сіздің балаңыз агрессивті ме?

16.Балаңызбен қарым-қатынасыңыз  екі жаққа бірдей қанағаттандырарлық па?

17.Балаңызды болашақта кім болады деп елестетесіз?

18.Балаңыз Сізбен сырласады ма?

19.Соңғы ҰБТ барысында балаңыз неше ұпай жинады?

20.«Балам үшін барлығына дайынмын» деп ойлайсыз ба?

IҮ . Ситуациялық сұрақтар.

Сынақ; Мына стол үстінен кез – келген билетті алып ситуациялық сұраққа жауап берулеріңіз керек. Сұрақты алмас бұрын 7 топқа бөлінгеніміз дұрыс. (Топпен жұмыс).

1.     Балаңыз 11 сынып оқушысы. Ол мамандық таңдауға қатысты өз шешімін жасап қойған. «Болашақ дәрігермін» дейді. Ал Сіз болсаңыз балаңыздың медицинаға еш қабілеті жоқ екендігін нақты білесіз. Тәжірибелі үлкен, жанашыр адам ретінде Сіз балаңызға қалай кеңес берер едіңіз? Оның өз бейімділігіне қарай мамандық таңдауына қалай бағыттар едіңіз?

2.     Кейбір ата-аналардың баласының әрбір істеген іс-әрекетіне көңілі толмай: «сен істей алмайсың, қолыңнан келмейді», - деп айтып жататынын байқаймыз. Балаға осылайша баға беруге ата-ана жалпы құқылыма?

3.     Балаңыз 16 жастағы жасөспірім. Ол қазір өтпелі кезеңді бастан өткізуде. Жазды күні Сіз оған ұялы телефон және компьютер сатып алып бердіңіз. Енді ол оны айналшақтап, қолынан тастамайды. Тамақтанса да, теледидар алдында да, тіпті сабаққа дайындалып отырған кезде де үнемі алаңдап отырады. Сіздің әрекетіңіз қандай болар еді?

4.     Сіздің университет қабырғасынан дос болып келе жатқан Нұржамал деген құрбыңыз  бар. Құрбы болуға тамаша-ақ, тек бала тәрбиесіне келгенде көп қателік жібереді. Баласымен сырласпақ түгіл, мүлдем түсінісе алмайды. Тіпті оны түсінуге тырыспайды да. Кез келген қателігін бетіне басып, ашуға салады. Өтпелі кезеңді басынан өткізіп жатқан оның баласы, күнен – күнге тұйықталып барады, іштей агрессивті. Өз үй-ішінен қолдау көрмеген бала, шарасыздан Сізге келіп көмек сұрайды. Сіз не істер едіңіз?

5.     Сіздің 16 жасар қызыңыз  және 2 жасар ұлыңыз бар. Қызыңыз биыл 11 сыныпқа келді. Алдында ҰБТ  күтіп тұр. Әдетте, үй шаруасын тыңдырып, баланы да бағатын үлкен балаңыздың күн тәртібін  енді Сіз қалай өзгертесіз? Балаңызға өз тарапыңыздан  қандай қолдау көрсетіп, оның алдында күтіп тұрған емтиханға  дайындалуына қалай жағдай жасайсыз?

6.     Балаңыз сабақтан қашып, мектептен ерте келді, не істейсіз?

7.     Балаңыз күнде 1- сабаққа кешігіп келеді. Қалай жөнге келтіресіз?

8.     Балаңыз мектептегі бір мұғаліммен тіл табыса алмай жүр. Балаңызға қандай кеңес айтасыз?

Y. Аяқталмаған мақал - мәтел

1)Балалы үй базар,

Баласыз үй қу мазар.

2) Ананың сүті – бал,  баланың тілі - бал.

3) Жақсы бала әкесінің басын төрге сүйрейді,

Жаман бала әкесінің төрдегі басын есікке сүйрейді.

4) Балаңды бес жасқа дейін хандай көтер,

Он бес  жасқа дейін құлдай жұмса,

Он бестен ары онымен досыңдай ақылдас.

5) Тәрбиелі кісі —
Қант қосқан жармадай,
Тәрбиесіз кісі —
Шаң боратқан арбадай.

6) Ұлға отыз үйден тыю,
Қызға қырық үйден тыю.
7) Бала тәрбиесі бесіктен.

8) Әдепті бала – арлы бала,
Әдепсіз бала – сорлы бала.

9) Әкені көріп ұл өсер,
Шешені көріп қыз өсер.

10) Ананың ізін қыз басар,
Атаның ізін ұл басар.

11) Балапан ұяда не көрсе,
Ұшқанда соны алады.
12) Балаға байқап сөйлесең,
Ақылыңа көнер,
Байқамай шайқап сөйлесең,
Көрсетер бір «өнер».

13) Жемісті ағаш жер бауырлап өседі,
Жетелі жігіт ел бауырлап өседі.

14) Ата – асқар тау, ана – бауырындағы бұлақ,

бала - жағасындағы құрақ.

 15) Қарға баласын «аппағым» дейді,
Кірпі баласын «жұмсағым» дейді.
 16) Жаста берген тәрбие —
Жас қайыңды игендей.

17) Отан – отбасынан басталады.
18) Аға әдепті болса, іні әдепті,
Апа әдепті болса, сіңлі әдепті.

19) Алты жасар бала алыстан келгенде,

Алпыстағы ақсақал  сәлем берер.

20) Әке көрген – оқ жонар, шеше көрген – он пішер.

YI. «Тілек шамы».

Мақсаты:тренинг туралы пікірлерін ортаға салу.

-Құрметті ата-аналар. Біз сіздермен жанұядағы ата-ана мен  балалар арасындағы қарым-қатынастың түрлі жақтарын тануға, жан-жақты талқылауға тырыстық. Отбасы, ұшқан ұя – жылылықтың, жылулықтың мекені.  «Отбасы» атауының мәніне терең үңілер болсақ, оттың да үлкен маңызы бар екенін сеземіз. Сондықтан оттың басы, ошағымыздың түтіні түзу болуы үшін «Тілек шамы» жаттығуын бір-бірімізге тілек айта отырып жүргізейік. Бір-бірімізге мына шамды бере отырып бүгінгі кездесуден алған әсерлеріңізбен бөлісіп, тренинг барысында айта алмай қалған ойларыңыз болса барлығыңыз да осы жерде айтуларыңызды сұраймын.

ҮІІ. Ой-толғаныс.

       Қорыта айтқанда, отбасылық қарым-қатынастың негізінде үнемі балаға қамқорлық көрсетіп, ол отбасы мүшесі, оның пікірі мен көмегі үлкендерге қажет деген сенімін қалыптастыру қажет. Халық даналығына назар аударсақ, ол былай дейді: «Егер сен бір жылдық өміріңді ойласаң – онда арпа ек, он жылдық өміріңді ойласаң – онда ағаш ек, ал ғасырлық өміріңді ойласаң онда бала тәрбиеле».Тәрбие ешқашан үзіліс, демалыс күндерді білмейді.Ендеше, ата-аналар қолымыздағы алтынымызды жақсылап тәрбиелейік және біздер олардың ең басты үлгі болар бейнесі екендігімізді ұмытпайық.

 

 

Ата-анаға жаднама

Балаға емтиханға дайындалуға қалай көмектесуге болады?

1. Бала емтиханда алатын балл санына аса алаңдамаңыз, және емтиханнан кейін балаға сын тақпаңыз. Балаға балл саны оның мүмкіндіктерінің ең жетілген өлшемі емес екендігі туралы пікір ұялатуға тырысыңыз.

2. Емтихан алдында баланың алаңдаушылығын күшейтпеңіз – бұл тестілеу нәтижесіне кері әсер етуі мүмкін. Ата-ананың толғанысы үнемі балаға беріледі, сондықтан дәл сын сағатта ата-аналар өздерінің эмоцияларына ерік бермей, қолда ұстаса, бала өзінің жас ерекшеліктеріне байланысты өзін ұстай алмай қалуы ықтимал.

3. Баланы жігерлендіріп отырыңыз, бір нәрсені жақсы істесе ол үшін міндетті түрде мақтап отырыңыз.

4. Олардың өзіне деген сенімін арттыруға көмектесіңіз, өйткені бала сәтсіздіктен қорыққан сайын, оның қате жіберу қаупі арта береді.

5. Баланың денсаулығын бақылап жүріңіз. Баланың шаршауына байланысты жағдайының нашарлағандығын уақтылы байқап, оны болдырмау Сізден басқаның қолынан келмейді.

6. Баланың дайындалу режімін бақылаңыз, өзін асыра жүктеп жіберуіне жол бермеңіз, дайындығын міндетті түрде демалыспен кезектестіру қажеттігін түсіндіріңіз.

7. Үйде дайындалуға арналған жайлы орын бөліп беріңіз. Үй ішіндегілер оған кедергі жасамауына көңіл аударыңыз.

8. Баланың не жеп жүргеніне көңіл бөліңіз: қарқынды ой жүктемелері кезінде оған нәрлі және әртүрлі тамақ, дәрумендердің балансқа келтірілген кешені қажет. Балық, ірімшік, жаңғақ, кептірілген өрік сияқты тағамдар мидың жұмысын күшейтеді.

9. Балаға дайындық тақырыптарын күндерге бөлуге көмектесіңіз.

10. Баланы емтиханға дайындалу әдістемесімен таныстырыңыз. Барлық материалды түгелімен жаттаудың еш қажеттігі жоқ, материалдың негізгі тұстарын шолып, оның мәні мен логикасын ұғып алса жеткілікті. Оқылып жатқан материалдарды жоспар бойынша реттей отырып, сызбалық көшірмелер мен кестелер жасап алған өте пайдалы. Егер бала білмесе, оны іс жүзінде қалай істеуге болатындығын көрсетіңіз. Негізгі формулалар мен анықтамаларды парақтарға жазып алып, жазу үстелінің, кереуетінің үстіне, асханаға, т.б. жерлерге іліп қоюға болады.

11. Пән бойынша тестілік тапсырмалардың әртүрлі нұсқаларын дайындап қойыңыз (қазір түрлі тестілік тапсырмалардың жинақтары толып жатыр). Баланы тестілеуге дайындаудың мәні зор, өйткені оның әдеттегі жазба және ауызша емтихандардан айырмашылығы көп.

12. Баланы тестілік тапсырмалар бойынша дайындық кезінде алдын ала уақыт мәселесін естен шығармауға, оны тиімді жұмсай білуге үйретіңіз. Сонда бала да тестілеудің бүкіл уақытында өзін жұмысқа жұмылдыруға үйренеді, бұл балаға сенім ұялатып, орынсыз алаңдаушылықты болдырмауға ықпал етеді. Бала сағат тақпайтын болса, емтиханға міндетті түрде сағат тағып барсын.

13. Емтиханның алдында баланың жақсылап демалуын қамтамасыз етіңіз, ол әбден тынығып, ұйқысы қанып тұруға тиіс.

14. Балаларға емтихан кезінде мынадай мәселелерге көңіл бөлуді ескертіңіз:

Ø      көзбен барлық тестіні шолып шықсын, сонда қандай тапсырмалар бар екенін біліп, жұмысқа толығымен икемделе алады;

Ø      сұрақты соңына дейін мұқият оқып, оның мағынасын түсінсін (тестілеу кезінде жиі кездесетін қателік – соңына дейін оқымай, бірінші сөздерден-ақ жауапты жорамалдап, оны белгілеуге асығады);

Ø      егер сұрақтың жауабын білмесең немесе сенімді болмасаң, тастап кет және сосын қайта оралу үшін белгілеп қой;

Ø      егер белгіленген уақытта барлық сұрақтарға жауап беріп үлгермесең, ішкі түйсігіне сеніп, барынша ықтимал жауапты белгіле.

        Ең бастысы – баланың алаңдаушылығын азайтып, оның сабақ оқуына барынша қолайлы жағдай жасау екенін ұмытпаңыздар.

 

 

 

Қосымша материалдар

Балаңыз 11 сынып оқушысы. Ол мамандық таңдауға қатысты өз шешімін жасап қойған. «Болашақ дәрігермін» дейді. Ал Сіз болсаңыз балаңыздың медицинаға еш қабілеті жоқ екендігін нақты білесіз. Тәжірибелі үлкен, жанашыр адам ретінде Сіз балаңызға қалай кеңес берер едіңіз? Оның өз бейімділігіне қарай мамандық таңдауына қалай бағыттар едіңіз?

Кейбір ата-аналардың баласының әрбір істеген іс-әрекетіне көңілі толмай: «сен істей алмайсың, қолыңнан келмейді», - деп айтып жататынын байқаймыз. Балаға осылайша баға беруге ата-ана жалпы құқылыма?

Балаңыз 16 жастағы жасөспірім. Ол қазір өтпелі кезеңді бастан өткізуде. Жазды күні Сіз оған ұялы телефон және компьютер сатып алып бердіңіз. Енді ол оны айналшақтап, қолынан тастамайды. Тамақтанса да, теледидар алдында да, тіпті сабаққа дайындалып отырған кезде де үнемі алаңдап отырады. Сіздің әрекетіңіз қандай болар еді?

Сіздің университет қабырғасынан дос болып келе жатқан Нұржамал деген құрбыңыз  бар. Құрбы болуға тамаша-ақ, тек бала тәрбиесіне келгенде көп қателік жібереді. Баласымен сырласпақ түгіл, мүлдем түсінісе алмайды. Тіпті оны түсінуге тырыспайды да. Кез келген қателігін бетіне басып, ашуға салады. Өтпелі кезеңді басынан өткізіп жатқан оның баласы, күнен – күнге тұйықталып барады, іштей агрессивті. Өз үй-ішінен қолдау көрмеген бала, шарасыздан Сізге келіп көмек сұрайды. Сіз не істер едіңіз?

Сіздің 16 жасар қызыңыз  және 2 жасар ұлыңыз бар. Қызыңыз биыл 11 сыныпқа келді. Алдында ҰБТ  күтіп тұр. Әдетте, үй шаруасын тыңдырып, баланы да бағатын үлкен балаңыздың күн тәртібін  енді Сіз қалай өзгертесіз? Балаңызға өз тарапыңыздан  қандай қолдау көрсетіп, оның алдында күтіп тұрған емтиханға  дайындалуына қалай жағдай жасайсыз?

Балаңыз сабақтан қашып, мектептен ерте келді, не істейсіз?

Балаңыз күнде 1- сабаққа кешігіп келеді. Қалай жөнге келтіресіз?

Балаңыз мектептегі бір мұғаліммен тіл табыса алмай жүр. Балаңызға қандай кеңес айтасыз?

1)Балалы үй базар, . . . . .

2) Ананың сүті – бал,  . . . . .

3) Жақсы бала әкесінің басын төрге сүйрейді, . . . . .

4) Балаңды бес жасқа дейін хандай көтер,

Он бес  жасқа дейін құлдай жұмса,. . . . .

5) Тәрбиелі кісі —
Қант қосқан жармадай,
Тәрбиесіз кісі — . . . . . .

6) Ұлға отыз үйден тыю, . . . . . . .

7) Бала тәрбиесі  . . . . . . .

8) Әдепті бала – арлы бала, . . . . . . . .
 

9) Әкені көріп ұл өсер, . . . . . . . .
 

10) Ананың ізін қыз басар, . . . . . . .
 

11) Балапан ұяда не көрсе, . . . . . . .
 

12) Балаға байқап сөйлесең, ақылыңа көнер,
Байқамай шайқап сөйлесең, . . . . . . . .
 

13) Жемісті ағаш жер бауырлап өседі,
Жетелі жігіт . . . . . . . . .

14) Ата – асқар тау, . . . . . . . .

 15) Қарға баласын «аппағым» дейді,. . . . . . . .


 16) Жаста берген тәрбие —
Жас қайыңды . . . . . . . .

17) Отан - . . . . . . . . .

18) Аға әдепті болса, іні әдепті, . . . . . . . . .
 

19) Алты жасар бала алыстан келгенде,. . . . . . . . . . .

20) Әке көрген – оқ жонар, . . . . . . . . .

 

 

 

 

 

 

 

 

Ата - аналарға ҰБТ - ға дайындық жөнінде ұсыныстар 

Құрметті ата - аналар! 

Сіздердің назарларыңызға 

ҰБТ-ға дайындық жөніндегі ұсыныстар. 

Экзамен сөзі латын тілінен «сынақ» деп аударылады. 11 сынып оқушылары үшін ҰБТ тапсыру ауыр, жанды қинайтын сынақ болып табылады. Сондықтан бұл жағдайда бала ата-ананың қолдауын өте қажетсінеді. 

ҰБТ тапсыруға көп бұрын балаңызбен қосымша пән етіп нені таңдайтынын талқылаңыз. Бұл дайындық жоспарын құруға көмектеседі: қай пәнге көп көңіл бөлу керек, ал қай пәнді жай ғана қайталап шықса жеткілікті. 

ҰБТ алдында үйде барынша қолайлы жағдай жасаңыз. Бала сіздің қолдауыңыз бен мейіріміңізді сезіну керек. Бұл кезде баланы үй шаруасынан босатыңыз, уақытын емтиханға дайындалуға ғана жұмсасын. 

Балаға материалды білетіндігіне сенімді болуына көмектесіңіз, өйткені бұл ол мектепте өткен материал ғой. Оның бар зейінін қойылған сұраққа аударуға үйретіңіз, әдетте жауап соның өзінде тұратын болады. 

Балаңызбен ҰБТ алдында кешке ол

]]>
admin Sat, 18 Mar 2017 01:12:49 +0600