Түлек KZ - №2 Мыңбұлақ орта мектебі http://2-mynbulak.mektebi.kz/ ru Түлек KZ - №2 Мыңбұлақ орта мектебі DataLife Engine Болашаққа бағдар http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/240-bolashaa-badar.html http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/240-bolashaa-badar.html Мыңбұлақ орта мектебiнде "Болашаққа бағдар : рухани жаңғыру" мақаласы аясында "Кәсіптік бағдар беру жұмысы - оқушыларға кәсіби бағдар берудің мүмкіндіктері" тақырыбында дөңгелек үстел өтті. Iс шараға әр түрлі мамандық иелері шақырылып, мамандықтар туралы ой қозғап, ойларын ортаға салды. Кәсіптік бағдар беру жұмысы - жас ұрпақтың саналы түрде болашақ мамандығын қателеспей таңдауға үлкен мүмкіндік. 





]]>
Мыңбұлақ орта мектебiнде "Болашаққа бағдар : рухани жаңғыру" мақаласы аясында "Кәсіптік бағдар беру жұмысы - оқушыларға кәсіби бағдар берудің мүмкіндіктері" тақырыбында дөңгелек үстел өтті. Iс шараға әр түрлі мамандық иелері шақырылып, мамандықтар туралы ой қозғап, ойларын ортаға салды. Кәсіптік бағдар беру жұмысы - жас ұрпақтың саналы түрде болашақ мамандығын қателеспей таңдауға үлкен мүмкіндік. 





]]>
admin Thu, 12 Mar 2020 11:11:45 +0600
"СЕРПІН-2050": ОҚУ, ЖҰМЫС, БОЛАШАҚ http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/237-serpn-2050-ou-zhmys-bolasha.html http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/237-serpn-2050-ou-zhmys-bolasha.html Абай-Ақпарат

Өткен жылдан бастап, жүзеге асырыла бастаған «Серпін-2050» әлеуметтік жобасы бүгінде еліміздегі ең танымал әлеуметтік бастамалардың бірі болып саналады.  Қазір халықтың   жобаға деген қызығушылығы орасан зор. Бұл жоба жастардың сапалы білім алып,  тұрақты жұмыс табуына зор мүмкіндік берері сөзсіз. Өткен жылы жоба бойынша 2050 жас оқуға түссе, биыл «Серпінге»  бөлінген грант 3 есеге өсіп,  6200-ге жетті. Олардың  5 мыңы тек жоғары оқу орындарының гранттары.  Демек,   биыл «Серпін-2050»  жобасы қанатын кеңге жайды деген  сөз.  Алайда,  қалың көпшіліктің көкейінде әліде бірқатар сауалдар жоқ емес. Олар, әсіресе, жобаға қатысу шарттары,  оқу  орындары мен  мамандықтар,  білім гранттарының қалай  бөлінетіндігі төңірегінде  болып отыр.  Сол себепті біз, «Серпін-2050»  әлеуметтік жобасы республикалық үйлестіру кеңесінің төрағасы - Мұрат Әбенов мырзамен сұхбаттасып, оқырмандардың көкейінде жүрген сауалдарға жауап алғанедік.
-         Мұрат Абудуламитұлы, «Серпін-2050»  жобасының  қысқаша  мағынасын айтып кетсеңіз?
-   Негізі бұл жобаның екі маңызды тұсы бар. Біріншісі- экономикалық.  Қазіргі таңда еліміздің 9 өңірінде  бала туу  деңгейі төмен және сыртқы жаққа көші-қоны басым болғандықтан, кадр тапшылығы сезіле бастады. Бұл мәселенің өзектілігі жылдан-жылға ушығып барады. Алдағы жылдарда индустриялы инновациялық бағдарлама аясында іске қосылатын өндірістерде жұмыс күшінің тапшылығы айырықша байқалады. «Серпін-2050»  жобасы арқылы сол өңірлерге халық саны көп облыстардан жастарды әкеліп,  жергілікті оқу  орындарында   қажет мамандықтар бойынша білім беріп, сол жерде  жұмысқа қалдыру арқылы кадр мәселесін шешу.  Екінші маңызы -әлеуметтік   проблемаларды шешу. Республикамыздың 5 облысында  бала туу деңгейі өте жоғары, тұрғындар саны жылдан-жылға қарқынды өсуде. Аталмыш өңірлерде мектеп бітіруші түлектердің жергілікті жерде оқуға түсуі қиын және мамандық алғаннан кейін басым көпшілігі жұмыссыздар қатарын көбейтеді.  Жоба арқылы осы 5 облыста мектеп бітірген жастарға жоғарыда аталған 9 өңірдегі оқу орындарына «Серпінің» арнайы гранты бөлінеді. Сонымен қатар, қосымша әлеуметтік көмек көрсетіліп, оқыған өңірлерде қоныстап қалған жағдайда 100 пайыз  жұмысқа орналасуға мүмкіншілік жасалады.
 - «Серпін»   жобасының алғашқы жылдағы  нәтижесі қандай  болды?
 - Былтыр  жоба  бойынша жалпы саны 2050  грант  бөлінсе,  жобаға қатысуға 10 мыңнан астам  азамат   өтініш білдірді. Яғни, әр орынды  иелену үшін 5 адам бәсекеге түсті. Бұл өте жоғарғы көрсеткіш. Мысалы, Республика  бойынша жалпы конкурста әр орынға 2 адамнан келген еді. Жобаға өткен жылы Қызылорда мен Оңтүстік Қазақстан  облыстарының жастары   айырықша белсенді  қатысты.  Былтыр бөлінген 2050   білім  грантының  ең көп бөлігін Оңтүстік Қазақстан  облысының жастары  иеленді–  837 грант, ал  Қызылорда облысының түлектері  778 грант иеленді. Өкінішке орай,  Алматы, Жамбыл  және Маңғыстау  облыстарында белсенділік төмен  болды.  Мысалы, Жамбыл облысынан 174 адам,  Маңғыстаудан 92 адам, Алматы облысынан 146  азамат   қана жоба арқылы оқуға  мүмкіншілік алды. Биыл жобаның маңыздылығын ескере  отырып,  облыс әкімдері «Серпінге» жастардың көбірек қатысуы үшін   арнайы шаралар  ұйымдастыруды қолға алды. Қызылорда, Оңтүстік Қазақстан облыстары әкімдерінің  тікелей қолдауымен «Серпін апталығын» ұйымдастыру арқылы барлық аудандарда  жобаға қатысатын оқу  орындарының өкілдерінің кездесуі  өткізілді. Бұл өте  тиімді және нәтижелі  шара болды. Көптеген жастар  оқу  орындарын таңдауға мүмкіншілік болды. Ал,   колледждерге  бірден құжат тапсырып, конкурстан өтіп,   бірқатар жастар оқуға қабылданды. Бұл шараны ұйымдастыруға қолғабыс жасағаны  үшін жергілікті әкімдерге, алғысымызды білдіреміз.
- «Серпін-2050»  жобасы бойынша оқитындар мен  жалпы  білім беру  гранттарын иеленгендердің арасындағы ұқсастық пен айырмашылық неде?
Ұқсастық – жоғары білім грантын иеленгендердің шәкіртақымен, темір жол арқылы барып-қайтатын жол шығындарының өтелуінде. Ал айырмашылығы – «Серпінмен» оқуға  түскен жағдайда қосымша  екі үлкен кепілдік бар. Біріншісі, жатақханамен оқуды бітіргенге дейін толық қамтамасыз етіледі. Жалпы грантпен оқуға  түскендерде ондай кепілдік жоқ.   Екіншісі, егер оқу бітірген соң сол өңірде қоныстанып қалған жағдайда, жұмыспен толық қамтамасыз етіледі. Яғни,  алдағы күндерде қиналмай-ақ жұмыс тауып, өздерінің әлеуметтік  жағдайларын жақсартуға  мүмкіндік бар.
«Серпінмен» колледжге түскендердің басқа колледж гранттарынан айырмашылығы, бізде жылына 2 рет жол шығындары төленеді және қыстық киімдер алуға 60 мыңнан астам теңге бөлініп,  барлығына 3 мезгіл ыстық тамақ беріледі. Мұнда да оқыған өңірінде қоныстанып қалған  түлектерді  жұмыспен қамту жан-жақты қарастырылған.   Жоғар оқу  орыны болсын, колледж болсын  жоба бойынша  жастарға дуальді білім беру, болашақ жұмыс берушімен тікелей байланыс орнатып,  тәжірибелерді сол мекемелерде өту арқылы  келешекте жұмыс таңдау мүмкіншіліктерін беру талабы қойылған.  Нәтижесінде оқып жүріп болашақ жұмыс беруші мекемелерде тәжірибе жинаған жастар,  оқу  бітірген соң  сол жерге  оңай жұмысқа орналасып, ортаға тез сіңісіп кетеді. Сонымен қатар, «Серпін-2050»  жобасы бойынша   жоғары оқу орыны мен  колледждерге түскен жастарға арнайы тәрбие жұмыстары  жүргізіледі. Жоба бойынша  оқып жүрген барлық жастар  арнайы құрылған «Серпін» әлеуметтік ұлттық  қорының белсенділері болып табылады. Басты мақсты оларды  біріктіру,  жеке қасиеттерін дамыту, дәстүрлі ұлттық тәрбиемен қатар нарықтық заман талаптарына  сай келетін  қасиеттерін  қалыптастыру. Осы мақсатта жылына екі рет республикалық деңгейде, барлық аймақтарда «Аламан» фестивалі  өткізіледі.  Көшбасшылар лагері,  жазғы құрылыс отрядтары ұйымдастырылып,  бос уақыттарында жұмыс істеп, қаржы табу мәселесі қарастырылған. Бұл жастар қазір өздерін «Серпіндіктерміз!» деп мақтанышпен айтады. Бұл да   біздің  үлкен жетістіктеріміздің бірі.
- Өзіңіз сұхбат барысында айтып кеткендей осы бір жылдың ішінде жобаның бірінші түлектері бар дедіңіз. Сол жайлы толық айтып кетсеңіз.
- Ия, биыл Рудный тау-кен технология колледжін бірінші «Серпіндіктер» оқуларын аяқтап,  олардың қолдарына дипломдарын тікелей өзіміз тапсырдық. Түлектерге  Соколов-Сарыбай кен байыту өндірістік  бірлестігі  жұмыс та ұсынды,   қызметтік пәтер де берді. Қазір  сол жастар Рудныйда еңбек етуді бастап кетті. Сол 24 түлектің 13 ұсынылған жұмыс орындарында қалса, 8-і өз білімдерін сол жердегі Рудный индустриалды институтында жетілдіруді таңдады. Өкінішке орай 3 адам өз өңірлеріне қайтуды таңдады.
 Болашақта «Серпін-2050» жобасымен бітірген барлық жастарға осындай мүмкіндіктер жасалады. Ал,  оқу бітірген соң өз туған жерлеріне кеткісі келетін жастарға жол ашық. Ұстамаймыз. Бірақта болашақтарына жауапкершілікпен қараған жастар дұрыс шешім қабылдайды деп сенемін. Бәрін  жастардың өздері шешеді. Дегенмен, «Серпінмен» оқуға түсіп, кейін өз облыстарына қайтып келу, бұл  гранттарға қол жеткізе алмай жүрген  құрбыларының орындарын иеленіп кетумен бірдей. Өйткені,  жоба бойынша оқып,  барған жерінде қалғысы келетін жастар көп.  Сондықтан, «Серпінмен» оқып, кейін  туған жерлеріне қайтқан жастардың әрекеттерін азаматтыққа  сын ретінде қабылдаймын.
- «Серпін-2050» жобасы  бойынша жоғары оқу  орындарына  бөлінетін  гранттар мен жалпы  білім беру  гранттарын бөлу конкурстарының ұқсастығы мен айырмашылығы неде?
Ұқсастығы - екеуінің де бір уақытта құжаттар қабылданып,  жалпыға ортақ төрт оқу орынында, төрт мамандық таңдаудың мүмкіншілігін беретін  бір үлгідегі бланк толтырылады. Жалпы конкурс гранттары болса да, арнайы  «Серпін» гранттары болса да,    екеуінің қосындысы  сол төрт таңдаудан аспауы керек. Конкурс нәтижесі мемлекеттік комиссиямен бір кезеңде қаралады және қорытынды шешім республикалық  газеттерде бірге жарияланады. Ал, айырмашылығы – жалпы конкурсқа  16 облыстың  түлектері қатысса, «Серпін» бойынша тек 5 өңірдің жастары арасында бәсекелестік болады. Алайда, келесі талаптарды ескеру қажет: «Серпін-2050»  жобасына қатысатын әр  оқу орынында (19  университет) тек  шектеулі мамандықтарға  арнайы грант бөлінген және  жобаның талаптары тек сол мамандықтарға ғана  жүреді. Бұл оқу  орындарындағы  басқа мамандықтарына жалпы конкурс арқылы қатысып,  грант  иеленуге  болады. Бірақ, оларға «Серпін-2050»  жобасының жеңілдіктері  қарастырылмаған. Өздеріңіз байқағандай, «Серпінмен» тапсырған түлектердің грант алу мүмкіндігі ерекше болады.
- Бізге "Серпін" бағдарламасымен солтүстік облыстарға оқуға түскісі келетін шеттен оралған қандастарымыз көптеп хабарласты. Әдетте шетелден келген қазақтар алдымен балаларын оқуға жіберіп, соңынан өздері көшіп келіп жатады.  Бұл өз кезегінде Солтүстіктің халқын көбейтуге, жұмыс күшіне деген қажеттілікті шешуге де жол ашады. Алдағы уақытта "Серпін" бағдарламасын сіз айтып өткен 5 облыстан тыс, келіп жатқан қандастарымыздың да пайдалануына мүмкіндік туа ма?
Бұл мәселені мен көтеріп жатырмын. "Серпін" бағдарламасына дәл биылғы жылы шетелден оралған қандастарымыздың құжат тапсыруға мүмкіндігі жоқ. Әрине, қазіргі күнде мемлекет тарапынан бөлінетін білім гранттарында "Оралмандарға" арнайы жеңілдік жасалған. Алайда бұл өте мардымсыз. Сондықтан шын мәнінде қоғамдық сұраныс туып тұрған осы мәселені қазір алға қоюдамыз. Бағдарламаға қандастарымыздың да құжат тапсыруына мүмкіндік алатын болсақ, түсіндіру жұмыстарын қазақтар қоныстанған шетелдерде де жүргізіп, көптеп студенттерді тарта алған болар едік. Бұл сіз айтып отырғандай солтүстік облыстарда қазақтар санын көбейтуде айтарлықтай нәтиже беретін еді. Бұл мәселе жөніндегі көтеріп жатқан ұсыныстарымызға алдағы уақатта қол жеткіземіз деп сенеміз.  
- Ал, «Серпін-2050» жобасымен колледждерге түсу мен жалпы  колледжердге қабылданудың ұқсастықтары мен айырмашылығы  қандай?
Ұқсастығы– колледждерге түсу үшін қалай болғанда да емтихан тапсырылады. Ал, айырмашылығы – жалпы бөлінетін гранттарға кез келген талапкер  қатысса,  «Серпін-2050»  жобасы бойынша   колледждерге бөлінген  гранттарды тек 5 облыстың  балалары иелене алады.  Колледждерге түсу  үшін бұл оқу  орындары орналасқан   өңірлерге барудың қажеті жоқ,   көшпелі қабылдау комиссиялары  жастарды  жіберуші  облыстарда талапкерлерді қабылдайды.
- «Серпін-2050»  жобасы  бойынша  өткен жылы  ұсынылған мамандықтар мен  биылғы мамандықтардың арасында айырмашылық  қандай?
Былтыр 7 жоғарғы оқу  орынына, 19 педагогикалық мамандыққа 1050 грант  бөлінген болса, биыл 19 жоғарғы оқу  орынына педагогикалық мамандықтарының 1500 грантына қоса,3 сала бағыты бойынша: 3 мың  грант - техникалық мамандықтарға, 300 грант - ауылшаруашылық, 200 грант - ветеринария саласына бөлініп отыр.
- Ал, колледждер бойынша қалай?
Өткен жылы жоба аясында 25 колледждерде 33 мамандық  бойынша жастарға  1000 грант бөлінді. Ал, 2015-2016 оқу жылындаколледждер саны 36-ға жетіп, 47 мамандық  бойынша 1200 грант қарастырылған. Олардың ішінде, 40 мамандық техникалық бағытта, 7 мамандық ауылшаруашылығы бағыты. Өткен жылы бөлінген мамандықтар көбіне ер балаларға лайық болғандықтан, биыл арнаулы орта  оқу  орындарында қыз балалардың игеруіне  қолайлы мамандықтарға көбірек көңіл  бөлінуде. Мәселен,  биыл тігінші, қоғамдық  тамақтану, стандартизация және сертификация, ветеринария, электронды есептегіш машиналарының операторы мамандықтары енгізілді.
«Серпін-2050»  жобасына кімдер қатыса алады?
Серпін жобасына  Маңғыстау, Қызылорда,  Оңтүстік Қазақстан,  Жамбыл,  Алматы облыстарының жастары қатыса алады. ЖОО-на түсу үшін түлектер  ҰБТ немесе кешенді тестілеуге қатысуы  тиіс. ҰБТ мен  кешенді тестілеуден кем дегенде, 50 баллдан кем емес және де таңдау пәнінің ұпайы кем дегенде 7 баллдан төмен болмауы тиіс. Ал, колледждер үшін ҰБТ және кешенді тестлеу  тапсыру шарты жоқ. Колледждерге  биыл болсын,  бұдан бірнеше жыл бұрын болсын 11 сынып бітірген түлектер конкурс арқылы түсе алады.
- «Серпін-2050»  жобасы, оған қатысудың шарттары   туралы ақпараттарды қайдан алуға  болады?
-  Барлық ақпараттар www.serpin-2050.kz сайтында  жариялануда. Сайттың сол жағындағы  «Негізгі ақпараттар» бөлімінде «Серпін-2050» жобасы туралы толық ақпараттар жарияланған  сілтемелер орналасқан.  Мысалы, «Серпін-2050» әлеуметтік  жобасы туралы» деген сілтемені ашсаңыз жобаның мақсаты,  міндеттері туралы толығырақ біле аласыз. «Жобаға кімдер қатысады?» және «Серпін» жобасымен оқуға қалай түсуге болады?» деген бөлімдерінде жобаға қатысудың талаптары  қарастырылған. «Жастар қандай аймақтарда білім алады?» деген сауалға  жауапты «Қай өңірде оқуға болады?» деген бөлімнен оқуға болады.
Сонымен қатар, сайтта оқуға жіберуші 5 аймақ туралы ақпараттарды  «Оқуға жіберуші аймақтар» айдарынан табасыз, ал «Аймақтарда құжат қабылдайтын орындар» бөлімінде толық құжат тапсыратын 5 өңірдің қабылдау бөлімінің мекен-жайлары, байланыс құралдары көрсетілген.
«Мамандықтар»  бөлімінде жобаға бөлінген ЖОО-ға бөлінген 5 мың грант бойынша 61 мамандықтың, колледждерге бөлінген 47 мамандықтың тізімі толықтай көрсетілген. Бұл мамандықтарды  қалай таңдауға болатындығы туралы «Серпін» бойынша мамандықтарды таңдау» сілтемесін  ашу арқылы білуге болады. Сол парақшада жоғары оқу  орындарына түсу үшін ҰБТ және кешенді тестлеуде таңдалатын 7  пән бойынша   бөлек сілтемелер бар. Сол сілтемелерге кіру арқылы әр сала  бойынша қандай  мамандық, қандай шифр бойынша, қай  университетте, нақты қанша грант бөлінгендігін білуге болады. Мысалы физика бойынша төрт салада, 19 университетте 33 мамандық таңдауға болады. Колледждер бойынша мамандық таңдау 4 пәнге байланысты емес. Мысалы, ҰБТ  немесе кешенді тестлеуде қазақ тілі пәнін таңдаған  талапкерлер колледждерге техникалық мамандықтар бойынша оқи алады.
Оқу орындарының, мамандықтардың, жергілікті штабтардың тізімі,  жіберуші  және   қабылдаушы аймақтар туралы ақпараттар орналасқан.
Содан кейін,ЖОО және  колледждер бойынша әр мамандықтарға сараптама жасалған. 
Республикалық Үйлестіру Кеңесінің What’s App қосылған байланыс жүйесі: 8 701 515 20 50. Бұқаралық ақпарат  құралдарында да   үгіт-насихат, түсіндіру жұмыстары   жүргізіліп жатыр.  Жобаның  vk.com  facebook.com,    instagram,  twitter  желілерінде «serpin-2050» аккаунттар, парақшалар да  жұмыс істеп тұр. Сол парақшаларда да көптеген ақпараттар жарияланып тұрады. Барлық облыстарда облыс әкімдерінің орынбасарларының басшылығымен арнайы жұмыс топтары құрылған. Сонымен қатар, жіберуші 5 өңірде білім басқармаларының, жастар саясаты, ішкі саясат басқармаларының басшылықтарымен штабтар жұмыс атқаруда. Әр облыста қабылдаушы аймақтың өкілдері отыратын орындар белгіленген.
- Жобаға  қатысу  үшін  құжат тапсыру ерекшелігі қандай? «Серпінге» үміткер болу үшін  «Өтініш бланкісін» қалай толтыру қажет?
- «Серпін-2050»жобасына және жалпы конкурсқа қатысу үшін қабылдау комиссия ұсынатын ортақ «Өтініш бланкісін» толтыру қажет.
Айырмашылығы «Серпінге» қатысатын жоғарғы оқу орындарына бөлінген нақты мамындықтарды таңдайтын болса - «Серпін-2050»жобасына қатысты деп саналады. Басқа қосымша белгілер, арнайы бланктер жоқ. Бір кезеңде әр үміткер  «Өтініш бланкісінде» 4 ЖОО орын әр қайсысында бір мамандықты жаза алатының ескерү қажет. Сол себептентолтыралдың алдында  жоғарғы оқу орындаржәне солардағы 4 мамандық таңдап алу керек.  Төрт мамандықта «Серпін» жобасы бойынша бөлінген грант болуы мүмкін. Дәл солай 1-і ғана, 2-і немесе 3-і «Серпін» ал қалғаны жалпы конкурсқа тапсыруға болады.
- Жалпы мамандық , оқу орын және қай облыс таңдауды кеңес берер едіңіз?
Таңдау жасап тәуекелге баратын өздеріңіз. Өйткені нақты кім грант иегер болатынын тек мемлекеттік конкурс шешеді. Дегенмен өз жеке тәжіриебемнен қалыптасқан ойымды айтайын. Ең үлкен қате түсінік - мамандықты бұрынғы қалыптасқан көзқараспен таңдау. Кәзіргі кезде әлемде 1000 астам мамандық бар. Біздің жастар және ата-аналары тек 100 жуығын біледі екен. Сол арқылы өз таңдауын шектейді. Сол мамандыңы тізімнен табылмаса, немесе грант аз бөлініп конкурстан өте алмай қалса ақылы оқуға шешім қабылдайды. Бұндай жағдайларда кейбір мамандықтын бірнеше ұқсас түрлері балу мүмкін екенін білгендері жөн. Сол себептен ең аты танымалыларына конкурс жоғары болады, танымалды емес терге керісінше аз. Мысалы компьютерді жақсы білетіндер «Информатиканы» көп таңдайды. Өткен жылы осы мамандық бойынша ең төменгісі  72 балмен грант иегері болды. Ал сол мамандыққа ұқсас бір

]]>
Абай-Ақпарат

Өткен жылдан бастап, жүзеге асырыла бастаған «Серпін-2050» әлеуметтік жобасы бүгінде еліміздегі ең танымал әлеуметтік бастамалардың бірі болып саналады.  Қазір халықтың   жобаға деген қызығушылығы орасан зор. Бұл жоба жастардың сапалы білім алып,  тұрақты жұмыс табуына зор мүмкіндік берері сөзсіз. Өткен жылы жоба бойынша 2050 жас оқуға түссе, биыл «Серпінге»  бөлінген грант 3 есеге өсіп,  6200-ге жетті. Олардың  5 мыңы тек жоғары оқу орындарының гранттары.  Демек,   биыл «Серпін-2050»  жобасы қанатын кеңге жайды деген  сөз.  Алайда,  қалың көпшіліктің көкейінде әліде бірқатар сауалдар жоқ емес. Олар, әсіресе, жобаға қатысу шарттары,  оқу  орындары мен  мамандықтар,  білім гранттарының қалай  бөлінетіндігі төңірегінде  болып отыр.  Сол себепті біз, «Серпін-2050»  әлеуметтік жобасы республикалық үйлестіру кеңесінің төрағасы - Мұрат Әбенов мырзамен сұхбаттасып, оқырмандардың көкейінде жүрген сауалдарға жауап алғанедік.
-         Мұрат Абудуламитұлы, «Серпін-2050»  жобасының  қысқаша  мағынасын айтып кетсеңіз?
-   Негізі бұл жобаның екі маңызды тұсы бар. Біріншісі- экономикалық.  Қазіргі таңда еліміздің 9 өңірінде  бала туу  деңгейі төмен және сыртқы жаққа көші-қоны басым болғандықтан, кадр тапшылығы сезіле бастады. Бұл мәселенің өзектілігі жылдан-жылға ушығып барады. Алдағы жылдарда индустриялы инновациялық бағдарлама аясында іске қосылатын өндірістерде жұмыс күшінің тапшылығы айырықша байқалады. «Серпін-2050»  жобасы арқылы сол өңірлерге халық саны көп облыстардан жастарды әкеліп,  жергілікті оқу  орындарында   қажет мамандықтар бойынша білім беріп, сол жерде  жұмысқа қалдыру арқылы кадр мәселесін шешу.  Екінші маңызы -әлеуметтік   проблемаларды шешу. Республикамыздың 5 облысында  бала туу деңгейі өте жоғары, тұрғындар саны жылдан-жылға қарқынды өсуде. Аталмыш өңірлерде мектеп бітіруші түлектердің жергілікті жерде оқуға түсуі қиын және мамандық алғаннан кейін басым көпшілігі жұмыссыздар қатарын көбейтеді.  Жоба арқылы осы 5 облыста мектеп бітірген жастарға жоғарыда аталған 9 өңірдегі оқу орындарына «Серпінің» арнайы гранты бөлінеді. Сонымен қатар, қосымша әлеуметтік көмек көрсетіліп, оқыған өңірлерде қоныстап қалған жағдайда 100 пайыз  жұмысқа орналасуға мүмкіншілік жасалады.
 - «Серпін»   жобасының алғашқы жылдағы  нәтижесі қандай  болды?
 - Былтыр  жоба  бойынша жалпы саны 2050  грант  бөлінсе,  жобаға қатысуға 10 мыңнан астам  азамат   өтініш білдірді. Яғни, әр орынды  иелену үшін 5 адам бәсекеге түсті. Бұл өте жоғарғы көрсеткіш. Мысалы, Республика  бойынша жалпы конкурста әр орынға 2 адамнан келген еді. Жобаға өткен жылы Қызылорда мен Оңтүстік Қазақстан  облыстарының жастары   айырықша белсенді  қатысты.  Былтыр бөлінген 2050   білім  грантының  ең көп бөлігін Оңтүстік Қазақстан  облысының жастары  иеленді–  837 грант, ал  Қызылорда облысының түлектері  778 грант иеленді. Өкінішке орай,  Алматы, Жамбыл  және Маңғыстау  облыстарында белсенділік төмен  болды.  Мысалы, Жамбыл облысынан 174 адам,  Маңғыстаудан 92 адам, Алматы облысынан 146  азамат   қана жоба арқылы оқуға  мүмкіншілік алды. Биыл жобаның маңыздылығын ескере  отырып,  облыс әкімдері «Серпінге» жастардың көбірек қатысуы үшін   арнайы шаралар  ұйымдастыруды қолға алды. Қызылорда, Оңтүстік Қазақстан облыстары әкімдерінің  тікелей қолдауымен «Серпін апталығын» ұйымдастыру арқылы барлық аудандарда  жобаға қатысатын оқу  орындарының өкілдерінің кездесуі  өткізілді. Бұл өте  тиімді және нәтижелі  шара болды. Көптеген жастар  оқу  орындарын таңдауға мүмкіншілік болды. Ал,   колледждерге  бірден құжат тапсырып, конкурстан өтіп,   бірқатар жастар оқуға қабылданды. Бұл шараны ұйымдастыруға қолғабыс жасағаны  үшін жергілікті әкімдерге, алғысымызды білдіреміз.
- «Серпін-2050»  жобасы бойынша оқитындар мен  жалпы  білім беру  гранттарын иеленгендердің арасындағы ұқсастық пен айырмашылық неде?
Ұқсастық – жоғары білім грантын иеленгендердің шәкіртақымен, темір жол арқылы барып-қайтатын жол шығындарының өтелуінде. Ал айырмашылығы – «Серпінмен» оқуға  түскен жағдайда қосымша  екі үлкен кепілдік бар. Біріншісі, жатақханамен оқуды бітіргенге дейін толық қамтамасыз етіледі. Жалпы грантпен оқуға  түскендерде ондай кепілдік жоқ.   Екіншісі, егер оқу бітірген соң сол өңірде қоныстанып қалған жағдайда, жұмыспен толық қамтамасыз етіледі. Яғни,  алдағы күндерде қиналмай-ақ жұмыс тауып, өздерінің әлеуметтік  жағдайларын жақсартуға  мүмкіндік бар.
«Серпінмен» колледжге түскендердің басқа колледж гранттарынан айырмашылығы, бізде жылына 2 рет жол шығындары төленеді және қыстық киімдер алуға 60 мыңнан астам теңге бөлініп,  барлығына 3 мезгіл ыстық тамақ беріледі. Мұнда да оқыған өңірінде қоныстанып қалған  түлектерді  жұмыспен қамту жан-жақты қарастырылған.   Жоғар оқу  орыны болсын, колледж болсын  жоба бойынша  жастарға дуальді білім беру, болашақ жұмыс берушімен тікелей байланыс орнатып,  тәжірибелерді сол мекемелерде өту арқылы  келешекте жұмыс таңдау мүмкіншіліктерін беру талабы қойылған.  Нәтижесінде оқып жүріп болашақ жұмыс беруші мекемелерде тәжірибе жинаған жастар,  оқу  бітірген соң  сол жерге  оңай жұмысқа орналасып, ортаға тез сіңісіп кетеді. Сонымен қатар, «Серпін-2050»  жобасы бойынша   жоғары оқу орыны мен  колледждерге түскен жастарға арнайы тәрбие жұмыстары  жүргізіледі. Жоба бойынша  оқып жүрген барлық жастар  арнайы құрылған «Серпін» әлеуметтік ұлттық  қорының белсенділері болып табылады. Басты мақсты оларды  біріктіру,  жеке қасиеттерін дамыту, дәстүрлі ұлттық тәрбиемен қатар нарықтық заман талаптарына  сай келетін  қасиеттерін  қалыптастыру. Осы мақсатта жылына екі рет республикалық деңгейде, барлық аймақтарда «Аламан» фестивалі  өткізіледі.  Көшбасшылар лагері,  жазғы құрылыс отрядтары ұйымдастырылып,  бос уақыттарында жұмыс істеп, қаржы табу мәселесі қарастырылған. Бұл жастар қазір өздерін «Серпіндіктерміз!» деп мақтанышпен айтады. Бұл да   біздің  үлкен жетістіктеріміздің бірі.
- Өзіңіз сұхбат барысында айтып кеткендей осы бір жылдың ішінде жобаның бірінші түлектері бар дедіңіз. Сол жайлы толық айтып кетсеңіз.
- Ия, биыл Рудный тау-кен технология колледжін бірінші «Серпіндіктер» оқуларын аяқтап,  олардың қолдарына дипломдарын тікелей өзіміз тапсырдық. Түлектерге  Соколов-Сарыбай кен байыту өндірістік  бірлестігі  жұмыс та ұсынды,   қызметтік пәтер де берді. Қазір  сол жастар Рудныйда еңбек етуді бастап кетті. Сол 24 түлектің 13 ұсынылған жұмыс орындарында қалса, 8-і өз білімдерін сол жердегі Рудный индустриалды институтында жетілдіруді таңдады. Өкінішке орай 3 адам өз өңірлеріне қайтуды таңдады.
 Болашақта «Серпін-2050» жобасымен бітірген барлық жастарға осындай мүмкіндіктер жасалады. Ал,  оқу бітірген соң өз туған жерлеріне кеткісі келетін жастарға жол ашық. Ұстамаймыз. Бірақта болашақтарына жауапкершілікпен қараған жастар дұрыс шешім қабылдайды деп сенемін. Бәрін  жастардың өздері шешеді. Дегенмен, «Серпінмен» оқуға түсіп, кейін өз облыстарына қайтып келу, бұл  гранттарға қол жеткізе алмай жүрген  құрбыларының орындарын иеленіп кетумен бірдей. Өйткені,  жоба бойынша оқып,  барған жерінде қалғысы келетін жастар көп.  Сондықтан, «Серпінмен» оқып, кейін  туған жерлеріне қайтқан жастардың әрекеттерін азаматтыққа  сын ретінде қабылдаймын.
- «Серпін-2050» жобасы  бойынша жоғары оқу  орындарына  бөлінетін  гранттар мен жалпы  білім беру  гранттарын бөлу конкурстарының ұқсастығы мен айырмашылығы неде?
Ұқсастығы - екеуінің де бір уақытта құжаттар қабылданып,  жалпыға ортақ төрт оқу орынында, төрт мамандық таңдаудың мүмкіншілігін беретін  бір үлгідегі бланк толтырылады. Жалпы конкурс гранттары болса да, арнайы  «Серпін» гранттары болса да,    екеуінің қосындысы  сол төрт таңдаудан аспауы керек. Конкурс нәтижесі мемлекеттік комиссиямен бір кезеңде қаралады және қорытынды шешім республикалық  газеттерде бірге жарияланады. Ал, айырмашылығы – жалпы конкурсқа  16 облыстың  түлектері қатысса, «Серпін» бойынша тек 5 өңірдің жастары арасында бәсекелестік болады. Алайда, келесі талаптарды ескеру қажет: «Серпін-2050»  жобасына қатысатын әр  оқу орынында (19  университет) тек  шектеулі мамандықтарға  арнайы грант бөлінген және  жобаның талаптары тек сол мамандықтарға ғана  жүреді. Бұл оқу  орындарындағы  басқа мамандықтарына жалпы конкурс арқылы қатысып,  грант  иеленуге  болады. Бірақ, оларға «Серпін-2050»  жобасының жеңілдіктері  қарастырылмаған. Өздеріңіз байқағандай, «Серпінмен» тапсырған түлектердің грант алу мүмкіндігі ерекше болады.
- Бізге "Серпін" бағдарламасымен солтүстік облыстарға оқуға түскісі келетін шеттен оралған қандастарымыз көптеп хабарласты. Әдетте шетелден келген қазақтар алдымен балаларын оқуға жіберіп, соңынан өздері көшіп келіп жатады.  Бұл өз кезегінде Солтүстіктің халқын көбейтуге, жұмыс күшіне деген қажеттілікті шешуге де жол ашады. Алдағы уақытта "Серпін" бағдарламасын сіз айтып өткен 5 облыстан тыс, келіп жатқан қандастарымыздың да пайдалануына мүмкіндік туа ма?
Бұл мәселені мен көтеріп жатырмын. "Серпін" бағдарламасына дәл биылғы жылы шетелден оралған қандастарымыздың құжат тапсыруға мүмкіндігі жоқ. Әрине, қазіргі күнде мемлекет тарапынан бөлінетін білім гранттарында "Оралмандарға" арнайы жеңілдік жасалған. Алайда бұл өте мардымсыз. Сондықтан шын мәнінде қоғамдық сұраныс туып тұрған осы мәселені қазір алға қоюдамыз. Бағдарламаға қандастарымыздың да құжат тапсыруына мүмкіндік алатын болсақ, түсіндіру жұмыстарын қазақтар қоныстанған шетелдерде де жүргізіп, көптеп студенттерді тарта алған болар едік. Бұл сіз айтып отырғандай солтүстік облыстарда қазақтар санын көбейтуде айтарлықтай нәтиже беретін еді. Бұл мәселе жөніндегі көтеріп жатқан ұсыныстарымызға алдағы уақатта қол жеткіземіз деп сенеміз.  
- Ал, «Серпін-2050» жобасымен колледждерге түсу мен жалпы  колледжердге қабылданудың ұқсастықтары мен айырмашылығы  қандай?
Ұқсастығы– колледждерге түсу үшін қалай болғанда да емтихан тапсырылады. Ал, айырмашылығы – жалпы бөлінетін гранттарға кез келген талапкер  қатысса,  «Серпін-2050»  жобасы бойынша   колледждерге бөлінген  гранттарды тек 5 облыстың  балалары иелене алады.  Колледждерге түсу  үшін бұл оқу  орындары орналасқан   өңірлерге барудың қажеті жоқ,   көшпелі қабылдау комиссиялары  жастарды  жіберуші  облыстарда талапкерлерді қабылдайды.
- «Серпін-2050»  жобасы  бойынша  өткен жылы  ұсынылған мамандықтар мен  биылғы мамандықтардың арасында айырмашылық  қандай?
Былтыр 7 жоғарғы оқу  орынына, 19 педагогикалық мамандыққа 1050 грант  бөлінген болса, биыл 19 жоғарғы оқу  орынына педагогикалық мамандықтарының 1500 грантына қоса,3 сала бағыты бойынша: 3 мың  грант - техникалық мамандықтарға, 300 грант - ауылшаруашылық, 200 грант - ветеринария саласына бөлініп отыр.
- Ал, колледждер бойынша қалай?
Өткен жылы жоба аясында 25 колледждерде 33 мамандық  бойынша жастарға  1000 грант бөлінді. Ал, 2015-2016 оқу жылындаколледждер саны 36-ға жетіп, 47 мамандық  бойынша 1200 грант қарастырылған. Олардың ішінде, 40 мамандық техникалық бағытта, 7 мамандық ауылшаруашылығы бағыты. Өткен жылы бөлінген мамандықтар көбіне ер балаларға лайық болғандықтан, биыл арнаулы орта  оқу  орындарында қыз балалардың игеруіне  қолайлы мамандықтарға көбірек көңіл  бөлінуде. Мәселен,  биыл тігінші, қоғамдық  тамақтану, стандартизация және сертификация, ветеринария, электронды есептегіш машиналарының операторы мамандықтары енгізілді.
«Серпін-2050»  жобасына кімдер қатыса алады?
Серпін жобасына  Маңғыстау, Қызылорда,  Оңтүстік Қазақстан,  Жамбыл,  Алматы облыстарының жастары қатыса алады. ЖОО-на түсу үшін түлектер  ҰБТ немесе кешенді тестілеуге қатысуы  тиіс. ҰБТ мен  кешенді тестілеуден кем дегенде, 50 баллдан кем емес және де таңдау пәнінің ұпайы кем дегенде 7 баллдан төмен болмауы тиіс. Ал, колледждер үшін ҰБТ және кешенді тестлеу  тапсыру шарты жоқ. Колледждерге  биыл болсын,  бұдан бірнеше жыл бұрын болсын 11 сынып бітірген түлектер конкурс арқылы түсе алады.
- «Серпін-2050»  жобасы, оған қатысудың шарттары   туралы ақпараттарды қайдан алуға  болады?
-  Барлық ақпараттар www.serpin-2050.kz сайтында  жариялануда. Сайттың сол жағындағы  «Негізгі ақпараттар» бөлімінде «Серпін-2050» жобасы туралы толық ақпараттар жарияланған  сілтемелер орналасқан.  Мысалы, «Серпін-2050» әлеуметтік  жобасы туралы» деген сілтемені ашсаңыз жобаның мақсаты,  міндеттері туралы толығырақ біле аласыз. «Жобаға кімдер қатысады?» және «Серпін» жобасымен оқуға қалай түсуге болады?» деген бөлімдерінде жобаға қатысудың талаптары  қарастырылған. «Жастар қандай аймақтарда білім алады?» деген сауалға  жауапты «Қай өңірде оқуға болады?» деген бөлімнен оқуға болады.
Сонымен қатар, сайтта оқуға жіберуші 5 аймақ туралы ақпараттарды  «Оқуға жіберуші аймақтар» айдарынан табасыз, ал «Аймақтарда құжат қабылдайтын орындар» бөлімінде толық құжат тапсыратын 5 өңірдің қабылдау бөлімінің мекен-жайлары, байланыс құралдары көрсетілген.
«Мамандықтар»  бөлімінде жобаға бөлінген ЖОО-ға бөлінген 5 мың грант бойынша 61 мамандықтың, колледждерге бөлінген 47 мамандықтың тізімі толықтай көрсетілген. Бұл мамандықтарды  қалай таңдауға болатындығы туралы «Серпін» бойынша мамандықтарды таңдау» сілтемесін  ашу арқылы білуге болады. Сол парақшада жоғары оқу  орындарына түсу үшін ҰБТ және кешенді тестлеуде таңдалатын 7  пән бойынша   бөлек сілтемелер бар. Сол сілтемелерге кіру арқылы әр сала  бойынша қандай  мамандық, қандай шифр бойынша, қай  университетте, нақты қанша грант бөлінгендігін білуге болады. Мысалы физика бойынша төрт салада, 19 университетте 33 мамандық таңдауға болады. Колледждер бойынша мамандық таңдау 4 пәнге байланысты емес. Мысалы, ҰБТ  немесе кешенді тестлеуде қазақ тілі пәнін таңдаған  талапкерлер колледждерге техникалық мамандықтар бойынша оқи алады.
Оқу орындарының, мамандықтардың, жергілікті штабтардың тізімі,  жіберуші  және   қабылдаушы аймақтар туралы ақпараттар орналасқан.
Содан кейін,ЖОО және  колледждер бойынша әр мамандықтарға сараптама жасалған. 
Республикалық Үйлестіру Кеңесінің What’s App қосылған байланыс жүйесі: 8 701 515 20 50. Бұқаралық ақпарат  құралдарында да   үгіт-насихат, түсіндіру жұмыстары   жүргізіліп жатыр.  Жобаның  vk.com  facebook.com,    instagram,  twitter  желілерінде «serpin-2050» аккаунттар, парақшалар да  жұмыс істеп тұр. Сол парақшаларда да көптеген ақпараттар жарияланып тұрады. Барлық облыстарда облыс әкімдерінің орынбасарларының басшылығымен арнайы жұмыс топтары құрылған. Сонымен қатар, жіберуші 5 өңірде білім басқармаларының, жастар саясаты, ішкі саясат басқармаларының басшылықтарымен штабтар жұмыс атқаруда. Әр облыста қабылдаушы аймақтың өкілдері отыратын орындар белгіленген.
- Жобаға  қатысу  үшін  құжат тапсыру ерекшелігі қандай? «Серпінге» үміткер болу үшін  «Өтініш бланкісін» қалай толтыру қажет?
- «Серпін-2050»жобасына және жалпы конкурсқа қатысу үшін қабылдау комиссия ұсынатын ортақ «Өтініш бланкісін» толтыру қажет.
Айырмашылығы «Серпінге» қатысатын жоғарғы оқу орындарына бөлінген нақты мамындықтарды таңдайтын болса - «Серпін-2050»жобасына қатысты деп саналады. Басқа қосымша белгілер, арнайы бланктер жоқ. Бір кезеңде әр үміткер  «Өтініш бланкісінде» 4 ЖОО орын әр қайсысында бір мамандықты жаза алатының ескерү қажет. Сол себептентолтыралдың алдында  жоғарғы оқу орындаржәне солардағы 4 мамандық таңдап алу керек.  Төрт мамандықта «Серпін» жобасы бойынша бөлінген грант болуы мүмкін. Дәл солай 1-і ғана, 2-і немесе 3-і «Серпін» ал қалғаны жалпы конкурсқа тапсыруға болады.
- Жалпы мамандық , оқу орын және қай облыс таңдауды кеңес берер едіңіз?
Таңдау жасап тәуекелге баратын өздеріңіз. Өйткені нақты кім грант иегер болатынын тек мемлекеттік конкурс шешеді. Дегенмен өз жеке тәжіриебемнен қалыптасқан ойымды айтайын. Ең үлкен қате түсінік - мамандықты бұрынғы қалыптасқан көзқараспен таңдау. Кәзіргі кезде әлемде 1000 астам мамандық бар. Біздің жастар және ата-аналары тек 100 жуығын біледі екен. Сол арқылы өз таңдауын шектейді. Сол мамандыңы тізімнен табылмаса, немесе грант аз бөлініп конкурстан өте алмай қалса ақылы оқуға шешім қабылдайды. Бұндай жағдайларда кейбір мамандықтын бірнеше ұқсас түрлері балу мүмкін екенін білгендері жөн. Сол себептен ең аты танымалыларына конкурс жоғары болады, танымалды емес терге керісінше аз. Мысалы компьютерді жақсы білетіндер «Информатиканы» көп таңдайды. Өткен жылы осы мамандық бойынша ең төменгісі  72 балмен грант иегері болды. Ал сол мамандыққа ұқсас бір

]]>
admin Tue, 10 Mar 2020 15:51:57 +0600
ОЖСБ http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/236-ozhsb.html http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/236-ozhsb.html Орта білім берудегі оқу жетістіктерін сырттай бағалау (ОБ ОЖСБ) 

2020 жылғы Оқу жетістіктерін сырттай бағалауға дайындық

Орта білімдегі оқу жетістіктерін сырттай бағалау (ОБ ОЖСБ) білім беру ұйымына тәуелсіз, оқыту сапасын мониторингтеу түрлерінің бірі болып табылады.
ОБ ОЖСБ жүргізудің мақсаты:
-білім беру қызметтерінің сапасын бағалау;
-білім алушылардың жалпы білім беретін оқу бағдарламаларын меңгеру деңгейін айқындау.
ОБ ОЖСБ:
-бастауыш мектепте - оқу жетістіктерін мониторингтеу мақсатында іріктеліп;
-негізгі мектепте - оқу жетістіктерін мониторингтеу және оқу процесін ұйымдастырудың тиімділігін бағалау мақсатында іріктеліп;
-жалпы орта мектепте - оқу жетістіктерінің деңгейін бағалау мақсатында іріктеліп жүргізіледі.
ОБ ОЖСБ оқыту тілінде кешенді тестілеу түрінде өтеді. ОБ ОЖСБ жүргізілетін орта білім беру ұйымдарының тізбесін білім беру саласындағы уәкілетті орган жыл сайын айқындайды.
Орта білім беру ұйымдарындағы ОЖСБ-ны жүргізу үшін тест тапсырмаларының мазмұны жалпы білім беретін оқу бағдарламаларының негізінде әзірленеді (тест тапсырмаларының үлгісімен келесі сілтеме арқылы танысуға болады www.testcenter.kz/schools/voud-so-spec )
Орта білімдегі оқу жетістіктерін сырттай бағалауға (ОБ ОЖСБ) дайындық кезінде пәндер бойынша тест спецификацияларын, ҚР Білім және ғылым министрлігінің оқу үрдісінде пайдалануға ұсынған оқулықтарды басшылыққа алу керек.
Тест спецификациясы – бұл тесттің жалпы сипаттамасы, тапсырманың саны мен мазмұны, белгіленген емтихан үшін нақты пән бойынша тестілеудің уақыты сипатталған құжат.
Тест спецификациясы Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты мен жалпы білім беретін пәндер бойынша оқу бағдарламасына сай әзірленеді.
Спецификация Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты мен оқу бағдарламасының, емтихандар форматының өзгеруіне байланысты жаңартылады.
4-сынып оқушыларына арналған тест құрылымы:
·    уәкілетті орган айқындайтын 2 пән;
·     әр пән бойынша пәндік білімі мен соған байланысты дағдыларын  тексеруге арналған 15 тест тапсырмасы;
·    тест тапсырмасының формасы: бір дұрыс жауабы бар тест тапсырмалары;
·    тестілеу уақыты 75 минут;
·    максималды балл – 30.
9-сынып оқушыларына арналған тест құрылымы:
         Қазақ тілі (міндетті) – бір дұрыс жауапты анықтауға арналған 15 тест тапсырмасы:
·  «Тыңдалым» бойынша мәтінге құрылған 5 тест тапсырмасы;
·  оқу сауаттылығын бағалау үшін 5 тест тапсырмасы;
·  тілдік білім деңгейін анықтау үшін 5 тест тапсырмасы.
 
Уәкілетті орган айқындайтын жалпы білім беретін пәндер:
Әр пән бойынша жалпы тест тапсырмаларының саны – 15. Олардың ішінде:
·   контекске негізделген бір жауапты анықтауға арналған 10 тест тапсырмасы;
·   бір немесе бірнеше дұрыс жауапты анықтауға арналған 5 тест тапсырмасы.
·  тестілеу уақыты 150 минут;
·  тест тапсырмаларының саны – 60;
·  максималды  балл – 75.
11-сынып оқушыларына арналған тест құрылымы:
Уәкілетті орган айқындайтын  жалпы білім беретін 3 пән:
·   1-пән – бір дұрыс жауапты анықтауға арналған 20 тест тапсырмасы;
·  2, 3-пәндер – әрқайсысы 30 тест тапсырмасынан тұрады: Оның ішінде бір дұрыс жауапты анықтауға арналған 20 тапсырма, бір немесе бірнеше дұрыс жауапты анықтауға арналған 10 тест тапсырмасы.
·  тестілеу уақыты 140 минут;
·  тест тапсырмаларының саны – 80;
·  максималды балл – 100.

Нормативтік сілтемелер:

                               Орта білім беруде оқу жетістіктерін сырттай бағалау ережелері


2019 жылғы орта білімдегі оқу жетістіктерін сырттай бағалау (бұран әрі – ОБ ОЖСБ) 17 – 25 сәуір аралығында орта білім беру ұйымдарының 4, 9 және 11 сыныптарында өткізілді. Барлығы 785 мектеп, 122 252 оқушы қатысты.
4-сыныптағы ОБ ОЖСБ кешенді тестілеу түрінде сұрақ-кітапша мен жауап парағының көмегімен өткізілді. 
Тестілеу 2 пән бойынша өткізілді: математика және оқу тілі (қазақ/орыс тілі).
Қатысқандар саны: 62 691 оқушы, оның ішінде 
  • қазақ тілінде – 40 574;
  • орыс тілінде – 22 117.
Республика бойынша орташа балл (мүмкін болған 30 балдан): 19,78 балл, оның ішінде 
  • қазақ тілінде – 19,56, 
  • орыс тілінде – 20,17.
9- сыныптағы ОБ ОЖСБ кешенді тестілеу түрінде сұрақ-кітапша мен жауап парағының көмегімен, сонымен қатар компьютерлерді қолдану арқылы онлайн тәртіпте өткізілді. 
Тестілеу 2 пән бойынша өткізілді: қазақ тілі – міндетті пән, екінші пән – жалпы білім беретін пәндердің бірі.
Қатысқандар саны: 46 032 оқушы, оның ішінде 
  • қазақ тілінде – 29 658, 
  • орыс тілінде – 14 827, 
  • тәжік тілінде – 131, 
  • өзбек тілінде – 1321, 
  • ұйғыр тілінде – 95.
Республика бойынша орташа балл (мүмкін болған 75 балдан): 40,08 балл, оның ішінде 
  • қазақ тілінде – 39,16, 
  • орыс тілінде – 42,15, 
  • тәжік тілінде  – 24,22, 
  • өзбек тілінде – 37,40, 
  • ұйғыр тілінде – 62,63.
11-сыныптағы ОБ ОЖСБ кешенді тестілеу түрінде сұрақ-кітапша мен жауап парағының көмегімен, сонымен қатар компьютерлерді қолдану арқылы онлайн тәртіпте өткізілді. 
Тестілеу 3 пән бойынша өткізілді: Қазақстан тарихы, қазақ тілі, физика (қазақ/орыс тілінде оқытатын мектептер), алгебра және анализ бастамалары (ұлттық мектептер).
Қатысқан оқушы саны: 13 529 оқушы, оның ішінде 
  • қазақ тілінде –  8 882, 
  • орыс тілінде – 3 765, 
  • тәжік тілінде – 124, 
  • өзбек тілінде – 738, 
  • ұйғыр тілінде - 20.
Республика бойынша орташа балл (мүмкін болған 100 балдан): 57,30 балл, оның ішінде 
  • қазақ тілінде – 58,10, 
  • орыс тілінде – 56,34, 
  • тәжік тілінде – 41,94, 
  • өзбек тілінде – 54,48, 
  • ұйғыр тілінде – 81,35.
]]>
Орта білім берудегі оқу жетістіктерін сырттай бағалау (ОБ ОЖСБ) 

2020 жылғы Оқу жетістіктерін сырттай бағалауға дайындық

Орта білімдегі оқу жетістіктерін сырттай бағалау (ОБ ОЖСБ) білім беру ұйымына тәуелсіз, оқыту сапасын мониторингтеу түрлерінің бірі болып табылады.
ОБ ОЖСБ жүргізудің мақсаты:
-білім беру қызметтерінің сапасын бағалау;
-білім алушылардың жалпы білім беретін оқу бағдарламаларын меңгеру деңгейін айқындау.
ОБ ОЖСБ:
-бастауыш мектепте - оқу жетістіктерін мониторингтеу мақсатында іріктеліп;
-негізгі мектепте - оқу жетістіктерін мониторингтеу және оқу процесін ұйымдастырудың тиімділігін бағалау мақсатында іріктеліп;
-жалпы орта мектепте - оқу жетістіктерінің деңгейін бағалау мақсатында іріктеліп жүргізіледі.
ОБ ОЖСБ оқыту тілінде кешенді тестілеу түрінде өтеді. ОБ ОЖСБ жүргізілетін орта білім беру ұйымдарының тізбесін білім беру саласындағы уәкілетті орган жыл сайын айқындайды.
Орта білім беру ұйымдарындағы ОЖСБ-ны жүргізу үшін тест тапсырмаларының мазмұны жалпы білім беретін оқу бағдарламаларының негізінде әзірленеді (тест тапсырмаларының үлгісімен келесі сілтеме арқылы танысуға болады www.testcenter.kz/schools/voud-so-spec )
Орта білімдегі оқу жетістіктерін сырттай бағалауға (ОБ ОЖСБ) дайындық кезінде пәндер бойынша тест спецификацияларын, ҚР Білім және ғылым министрлігінің оқу үрдісінде пайдалануға ұсынған оқулықтарды басшылыққа алу керек.
Тест спецификациясы – бұл тесттің жалпы сипаттамасы, тапсырманың саны мен мазмұны, белгіленген емтихан үшін нақты пән бойынша тестілеудің уақыты сипатталған құжат.
Тест спецификациясы Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты мен жалпы білім беретін пәндер бойынша оқу бағдарламасына сай әзірленеді.
Спецификация Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарты мен оқу бағдарламасының, емтихандар форматының өзгеруіне байланысты жаңартылады.
4-сынып оқушыларына арналған тест құрылымы:
·    уәкілетті орган айқындайтын 2 пән;
·     әр пән бойынша пәндік білімі мен соған байланысты дағдыларын  тексеруге арналған 15 тест тапсырмасы;
·    тест тапсырмасының формасы: бір дұрыс жауабы бар тест тапсырмалары;
·    тестілеу уақыты 75 минут;
·    максималды балл – 30.
9-сынып оқушыларына арналған тест құрылымы:
         Қазақ тілі (міндетті) – бір дұрыс жауапты анықтауға арналған 15 тест тапсырмасы:
·  «Тыңдалым» бойынша мәтінге құрылған 5 тест тапсырмасы;
·  оқу сауаттылығын бағалау үшін 5 тест тапсырмасы;
·  тілдік білім деңгейін анықтау үшін 5 тест тапсырмасы.
 
Уәкілетті орган айқындайтын жалпы білім беретін пәндер:
Әр пән бойынша жалпы тест тапсырмаларының саны – 15. Олардың ішінде:
·   контекске негізделген бір жауапты анықтауға арналған 10 тест тапсырмасы;
·   бір немесе бірнеше дұрыс жауапты анықтауға арналған 5 тест тапсырмасы.
·  тестілеу уақыты 150 минут;
·  тест тапсырмаларының саны – 60;
·  максималды  балл – 75.
11-сынып оқушыларына арналған тест құрылымы:
Уәкілетті орган айқындайтын  жалпы білім беретін 3 пән:
·   1-пән – бір дұрыс жауапты анықтауға арналған 20 тест тапсырмасы;
·  2, 3-пәндер – әрқайсысы 30 тест тапсырмасынан тұрады: Оның ішінде бір дұрыс жауапты анықтауға арналған 20 тапсырма, бір немесе бірнеше дұрыс жауапты анықтауға арналған 10 тест тапсырмасы.
·  тестілеу уақыты 140 минут;
·  тест тапсырмаларының саны – 80;
·  максималды балл – 100.

Нормативтік сілтемелер:

                               Орта білім беруде оқу жетістіктерін сырттай бағалау ережелері


2019 жылғы орта білімдегі оқу жетістіктерін сырттай бағалау (бұран әрі – ОБ ОЖСБ) 17 – 25 сәуір аралығында орта білім беру ұйымдарының 4, 9 және 11 сыныптарында өткізілді. Барлығы 785 мектеп, 122 252 оқушы қатысты.
4-сыныптағы ОБ ОЖСБ кешенді тестілеу түрінде сұрақ-кітапша мен жауап парағының көмегімен өткізілді. 
Тестілеу 2 пән бойынша өткізілді: математика және оқу тілі (қазақ/орыс тілі).
Қатысқандар саны: 62 691 оқушы, оның ішінде 
  • қазақ тілінде – 40 574;
  • орыс тілінде – 22 117.
Республика бойынша орташа балл (мүмкін болған 30 балдан): 19,78 балл, оның ішінде 
  • қазақ тілінде – 19,56, 
  • орыс тілінде – 20,17.
9- сыныптағы ОБ ОЖСБ кешенді тестілеу түрінде сұрақ-кітапша мен жауап парағының көмегімен, сонымен қатар компьютерлерді қолдану арқылы онлайн тәртіпте өткізілді. 
Тестілеу 2 пән бойынша өткізілді: қазақ тілі – міндетті пән, екінші пән – жалпы білім беретін пәндердің бірі.
Қатысқандар саны: 46 032 оқушы, оның ішінде 
  • қазақ тілінде – 29 658, 
  • орыс тілінде – 14 827, 
  • тәжік тілінде – 131, 
  • өзбек тілінде – 1321, 
  • ұйғыр тілінде – 95.
Республика бойынша орташа балл (мүмкін болған 75 балдан): 40,08 балл, оның ішінде 
  • қазақ тілінде – 39,16, 
  • орыс тілінде – 42,15, 
  • тәжік тілінде  – 24,22, 
  • өзбек тілінде – 37,40, 
  • ұйғыр тілінде – 62,63.
11-сыныптағы ОБ ОЖСБ кешенді тестілеу түрінде сұрақ-кітапша мен жауап парағының көмегімен, сонымен қатар компьютерлерді қолдану арқылы онлайн тәртіпте өткізілді. 
Тестілеу 3 пән бойынша өткізілді: Қазақстан тарихы, қазақ тілі, физика (қазақ/орыс тілінде оқытатын мектептер), алгебра және анализ бастамалары (ұлттық мектептер).
Қатысқан оқушы саны: 13 529 оқушы, оның ішінде 
  • қазақ тілінде –  8 882, 
  • орыс тілінде – 3 765, 
  • тәжік тілінде – 124, 
  • өзбек тілінде – 738, 
  • ұйғыр тілінде - 20.
Республика бойынша орташа балл (мүмкін болған 100 балдан): 57,30 балл, оның ішінде 
  • қазақ тілінде – 58,10, 
  • орыс тілінде – 56,34, 
  • тәжік тілінде – 41,94, 
  • өзбек тілінде – 54,48, 
  • ұйғыр тілінде – 81,35.
]]>
admin Tue, 10 Mar 2020 15:50:11 +0600
ЖОО-на түсіуге мүмкіндік http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/235-zhoo-na-tsuge-mmkndk.html http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/235-zhoo-na-tsuge-mmkndk.html
]]>

]]>
admin Tue, 10 Mar 2020 12:55:21 +0600
2019-2020 оқу жылында түлектер тізімі http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/234-2019-2020-ou-zhylynda-tlekter-tzm.html http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/234-2019-2020-ou-zhylynda-tlekter-tzm.html 11 "А" сыныбы

 

АТЫ-ЖӨНІТуған күні
1Алданов Самат Жадігерулы10 наурыз 2002
2Аманбай Бекзат Қанатұлы2 қараша 2003
3Асқарқызы Айғаным -1 қаңтар 2003
4Асылбекова Арайлым3 сәуір 2003
5Баймолдаева Амина Ерланқызы1 қаңтар 2003
6Бауыржанқызы Айсана -21 ақпан 2003
7Бегәділ Айдана Саурамбекқызы30 маусым 2002
8Дамир Нұрғазы Нұрланұлы15 тамыз 2003
9Джолдыбаева Жанат Алламбергенкызы29 қаңтар 2003
10Еділхан Жанерке5 шілде 2003
11Еркімбекұлы Еркебұлан -21 желтоқсан 2002
12Еркінбек Айжан11 маусым 2003
13Қазыбек Бауыржан Айдарханұлы3 ақпан 2003
14Махамбет Дидар Рашидұлы4 наурыз 2003
15Медетбек Бағнұр Нұржанұлы4 шілде 2002
16Мейірханов Еркебұлан Бағдатұлы10 желтоқсан 2002
17Наурызбай Назерке Мауленқызы1 маусым 2003
18Нураддинов Ходжахмет Нурбекович22 қазан 2003
19Нұрмаханбет Аяулым Ерболатқызы15 сәуір 2003
20Пермешова Сара Орынбекқызы31 мамыр 2003
21Рахимбай Жұлдыз Бекмұратқызы29 қыркүйек 2003
22Таңатаров Рахат Балқыбекұлы13 наурыз 2002
23Тұрғұмбекова Аида Ғабитқызы30 наурыз 2003



11 "Ә" сыныбы

 

АТЫ-ЖӨНІТуған күні
1Абдранбекова Венера Ерболқызы25 ақпан 2003
2Асан Жанэль Ерланқызы15 желтоқсан 2002
3Асқар Самат Серікұлы23 сәуір 2003
4Баймахан Әдемі Нұртайқызы10 қараша 2003
5Дамир Камилла Ерболатқызы19 қыркүйек 2003
6Әділбек Нұрлыайым5 мамыр 2002
7Ергенбай Нұр-Сәнім Мәлікқызы1 қаңтар 2003
8Жомартбек Береке Бақытжанұлы2 қараша 2002
9Жылқыбай Нұрболат Сакенұлы26 қазан 2002
10Затыбек Әлия Темірланқызы10 наурыз 2003
11Қалдан Сабина Үсенқызы30 қазан 2003
12Қалықтай Нұрсұлтан Бекжанұлы10 қаңтар 2003
13Қаныбай Жалғасбек Бауыржанұлы16 шілде 2002
14Каржаубаева Мунира Бауыржанқызы26 сәуір 2003
15Қуантай Жадыра Қалижанқызы29 тамыз 2003
16Мылтықбаев Ринат Қалдыбайұлы31 мамыр 2002
17Нұртас Аяжан15 қараша 2002
18Пернебек Ақбота Радиханқызы27 мамыр 2003
19Сайлау Мерей Алшынбайқызы13 маусым 2003
20Серікбай Мәдина Оразәліқызы15 мамыр 2003
21Смаил Ерасыл Қанатбекұлы20 наурыз 2002
22Талғат Нұртілеу Нұрланұлы18 шілде 2003

]]>
11 "А" сыныбы

 

АТЫ-ЖӨНІТуған күні
1Алданов Самат Жадігерулы10 наурыз 2002
2Аманбай Бекзат Қанатұлы2 қараша 2003
3Асқарқызы Айғаным -1 қаңтар 2003
4Асылбекова Арайлым3 сәуір 2003
5Баймолдаева Амина Ерланқызы1 қаңтар 2003
6Бауыржанқызы Айсана -21 ақпан 2003
7Бегәділ Айдана Саурамбекқызы30 маусым 2002
8Дамир Нұрғазы Нұрланұлы15 тамыз 2003
9Джолдыбаева Жанат Алламбергенкызы29 қаңтар 2003
10Еділхан Жанерке5 шілде 2003
11Еркімбекұлы Еркебұлан -21 желтоқсан 2002
12Еркінбек Айжан11 маусым 2003
13Қазыбек Бауыржан Айдарханұлы3 ақпан 2003
14Махамбет Дидар Рашидұлы4 наурыз 2003
15Медетбек Бағнұр Нұржанұлы4 шілде 2002
16Мейірханов Еркебұлан Бағдатұлы10 желтоқсан 2002
17Наурызбай Назерке Мауленқызы1 маусым 2003
18Нураддинов Ходжахмет Нурбекович22 қазан 2003
19Нұрмаханбет Аяулым Ерболатқызы15 сәуір 2003
20Пермешова Сара Орынбекқызы31 мамыр 2003
21Рахимбай Жұлдыз Бекмұратқызы29 қыркүйек 2003
22Таңатаров Рахат Балқыбекұлы13 наурыз 2002
23Тұрғұмбекова Аида Ғабитқызы30 наурыз 2003



11 "Ә" сыныбы

 

АТЫ-ЖӨНІТуған күні
1Абдранбекова Венера Ерболқызы25 ақпан 2003
2Асан Жанэль Ерланқызы15 желтоқсан 2002
3Асқар Самат Серікұлы23 сәуір 2003
4Баймахан Әдемі Нұртайқызы10 қараша 2003
5Дамир Камилла Ерболатқызы19 қыркүйек 2003
6Әділбек Нұрлыайым5 мамыр 2002
7Ергенбай Нұр-Сәнім Мәлікқызы1 қаңтар 2003
8Жомартбек Береке Бақытжанұлы2 қараша 2002
9Жылқыбай Нұрболат Сакенұлы26 қазан 2002
10Затыбек Әлия Темірланқызы10 наурыз 2003
11Қалдан Сабина Үсенқызы30 қазан 2003
12Қалықтай Нұрсұлтан Бекжанұлы10 қаңтар 2003
13Қаныбай Жалғасбек Бауыржанұлы16 шілде 2002
14Каржаубаева Мунира Бауыржанқызы26 сәуір 2003
15Қуантай Жадыра Қалижанқызы29 тамыз 2003
16Мылтықбаев Ринат Қалдыбайұлы31 мамыр 2002
17Нұртас Аяжан15 қараша 2002
18Пернебек Ақбота Радиханқызы27 мамыр 2003
19Сайлау Мерей Алшынбайқызы13 маусым 2003
20Серікбай Мәдина Оразәліқызы15 мамыр 2003
21Смаил Ерасыл Қанатбекұлы20 наурыз 2002
22Талғат Нұртілеу Нұрланұлы18 шілде 2003

]]>
admin Mon, 02 Mar 2020 11:30:05 +0600
Мектебіміз мақтаныштары http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/239-mektebmz-matanyshtary.html http://2-mynbulak.mektebi.kz/main/239-mektebmz-matanyshtary.html

Аты-жөні

Туған жылы, күні, айы

Тұрғылықты мекен-жайы, байланыс телефоны


Қызметі

Жеткен жетістіктері туралы қысқаша мәлімет



  Фотоосуреті

1

Тілеумұратов Шәбден

17.04.1956 ж.

Жамбыл облысы, Тараз қаласы,

Сәтпаева 16 А

Облыстық «Нұр Отан» партиясы төрағасының орынбасары


Облыстық «Нұр Отан» партиясы төрағасының орынбасары



2

Матенов Меирбек

06.11. 1953 жыл

Жуалы ауданы, Қайрат ауылы, Таукебай көшесі № 65

Зейнеткер,

Жуалы ауданының құрметті азаматы. ҚР Журналисттер одағының лауреаты


3

Ергебеков Нарбай  Әбілқасымұлы

18.06.1963жыл

Б. Момышұлы ауылы, Латиканта көшесі 1/3


Аудан әкімі

Әкесі Ергебеков Әбілқасым зейнеткер, ұстаз.     Ергебек Нарбай Әбілқасымұлы. 2009-2019 жылдар аралығында Жуалы ауданы әкімінің орынбасары қызметін атқарды.


4

Ахметов Мырзахан

1954 жыл

Алматы каласы

Ы.Алтынсарин даңғылы 5/3

Зейнеткер, жазушы,

қоғам белсендісі

Жуалы ауданының құрметті азаматы. ҚР Журналисттер одағының лауреаты,


5

Мырзахан Қанат

06.01. 1993 жыл

Алматы каласы

Ы.Алтынсарин даңғылы 5/3

Айтыскер ақын

Халық аралық ақпараттық технологиялық университетті бітірген. Таэквондодан 1-дан     қара белбеу иегері. Облыстық республикалық айтыс өнеренің  бас жүлдегері.


6

Мықтыбеков Мархабат

08.04. 1970 жыл

Астана қаласы

«Қоңыр» тобының мүшесі,

"Қоңыр" тобының мүшесі, ұлттық музыканың көрнекті өкілі, күміс көмей, жез таңдай әнші,

2019 жылы «Қазақ» өнерінің қайраткері медалімен марапатталды


7

Пошқаев Әбдібек

15.12. 1970 жыл

Тараз қаласы

Бурное сүт ірімшік зауыты

«Бурное сүт ірімшік» зауытының директоры,  «100 жаңа есім» иегері, кәсіпкер,


]]>

Аты-жөні

Туған жылы, күні, айы

Тұрғылықты мекен-жайы, байланыс телефоны


Қызметі

Жеткен жетістіктері туралы қысқаша мәлімет



  Фотоосуреті

1

Тілеумұратов Шәбден

17.04.1956 ж.

Жамбыл облысы, Тараз қаласы,

Сәтпаева 16 А

Облыстық «Нұр Отан» партиясы төрағасының орынбасары


Облыстық «Нұр Отан» партиясы төрағасының орынбасары



2

Матенов Меирбек

06.11. 1953 жыл

Жуалы ауданы, Қайрат ауылы, Таукебай көшесі № 65

Зейнеткер,

Жуалы ауданының құрметті азаматы. ҚР Журналисттер одағының лауреаты


3

Ергебеков Нарбай  Әбілқасымұлы

18.06.1963жыл

Б. Момышұлы ауылы, Латиканта көшесі 1/3


Аудан әкімі

Әкесі Ергебеков Әбілқасым зейнеткер, ұстаз.     Ергебек Нарбай Әбілқасымұлы. 2009-2019 жылдар аралығында Жуалы ауданы әкімінің орынбасары қызметін атқарды.


4

Ахметов Мырзахан

1954 жыл

Алматы каласы

Ы.Алтынсарин даңғылы 5/3

Зейнеткер, жазушы,

қоғам белсендісі

Жуалы ауданының құрметті азаматы. ҚР Журналисттер одағының лауреаты,


5

Мырзахан Қанат

06.01. 1993 жыл

Алматы каласы

Ы.Алтынсарин даңғылы 5/3

Айтыскер ақын

Халық аралық ақпараттық технологиялық университетті бітірген. Таэквондодан 1-дан     қара белбеу иегері. Облыстық республикалық айтыс өнеренің  бас жүлдегері.


6

Мықтыбеков Мархабат

08.04. 1970 жыл

Астана қаласы

«Қоңыр» тобының мүшесі,

"Қоңыр" тобының мүшесі, ұлттық музыканың көрнекті өкілі, күміс көмей, жез таңдай әнші,

2019 жылы «Қазақ» өнерінің қайраткері медалімен марапатталды


7

Пошқаев Әбдібек

15.12. 1970 жыл

Тараз қаласы

Бурное сүт ірімшік зауыты

«Бурное сүт ірімшік» зауытының директоры,  «100 жаңа есім» иегері, кәсіпкер,


]]>
admin Mon, 10 Feb 2020 09:52:30 +0600